A Gartner szerint a SAS élenjár a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacán
2012. június 21.
A Gartner egyik legújabb jelentésében a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacát vizsgálta, s az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS-t vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrant-ben (mágikus négyszögben). Ezt a SAS többek között fejlett analitikai képességeivel érdemelte ki, valamint azzal, hogy a vállalat az aiMatch idei felvásárlásával bővítette kínálatát a digitális marketing területén.
A többcsatornás kampány során egy szervezet különböző közegeken - például a honlapján vagy call centeren - keresztül juttatja el ajánlatait a megfelelő fogyasztói szegmensek számára. „Fejlett analitikai eszközökkel növelhető a többcsatornás kampányok hatékonysága: segítségükkel a vállalatok a legfontosabb vevőikre fókuszálhatnak és összehangolhatják a csatornáikat" - magyarázza Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális vezetője. A digitális marketing egyre inkább átalakítja a többcsatornás kampánymenedzsment folyamatát, hiszen például a világhálóra, az e-mailre, a mobil eszközökre, a közösségi médiára és az eladáshelyi terminálokra is kiterjeszti a vállalatok és a fogyasztók közötti kommunikációt, s mindemellett a célzott hirdetéseket is lehetővé teszi.
A Gartner említett tanulmányában a vezetők síknegyedébe azokat a vállalatokat sorolta, amelyek „következetesen és számottevően jobban teljesítenek a kampánymenedzsment területén, legyen szó alap-, emeltszintű vagy e-marketinggel integrált kampányokról. Ezek a vállalatok kimagasló piaci ismertséggel, lefedettséggel és lendülettel rendelkeznek, továbbá stratégiai víziójuk eleme a kampánymenedzsment területén történő növekedés".
2012-ben a SAS tovább bővítette digitális marketingképességeit a felhőalapú hirdetésiszerver-forgalmazó aiMatch felvásárlásával. Ennek eredményeként a kiadók digitális felületei még hatékonyabbá válhatnak, ugyanis a hirdetési információkat meglévő ügyféladatokkal, vagy például a közösségi médiában zajló beszélgetésekből és más strukturálatlan adatokból nyert ismeretekkel gazdagíthatják.
A marketingszakemberek számára nem csak a fogyasztói adatok forrásának változatossága, de a rendelkezésre álló adatok hatalmas mennyisége és sokszínűsége is kihívást - és egyben lehetőséget jelent. A SAS nagyteljesítményű analitikai eszközeivel a vállalatok átalakíthatják marketingfolyamataikat: percek vagy órák alatt oldhatnak meg olyan problémákat, amelyeket korábban az óriási adattömegek miatt nem tudtak. A gyors, memória alapú (in-memory) eszközökkel a marketingszervezetek „what-if" típusú elemzéseket végezhetnek teljes adatkészletekkel. Olyan tényezők beállításával, mint például a költségvetés és a vevők szegmentálása, a szakemberek gyorsan meghatározhatják a pontos marketingmixet, amellyel növelhetők a bevételek és a válaszadási arányok, valamint fejleszthető a vevőtámogatás.
A SAS integrált marketingmenedzsment platformjával a teljes marketingfolyamat során támogathatja a vállalatokat, legyen szó akár stratégiaalkotásról, többcsatornás kampányok optimalizálásáról, vagy például a vevői élmény megértéséről.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- Tehetséggondozást is várnak a cégek a HRM szoftverektől
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- Sikerlistákon az SAP termékei
- A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Újdonságok az SAP kínálatában
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Tökéletes összhangban – az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei