Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
2012. június 16.
A pénzügyi tanácsadással foglalkozó cég kis- és középvállalkozások körében végzett kutatása szerint az e-kereskedelem és szolgáltatások világa az a terület, ahol más gazdasági ágazatokkal ellentétben a jövőben is bővülésre lehet számítani a válság ellenére. A válaszadók egy éven belül csak szerény mértékű, néhány éves távon pedig meghatározó ütemű növekedést valószínűsítenek.
Az RSM DTM szerint az internetes jelenlét ma már nélkülözhetetlen a vállalkozások életében, a megkérdezettek több mint 90 százalékának van saját honlapja, a közösségi oldalak használatával viszont egyelőre inkább csak barátkoznak a cégek. A kutatás szerint a vállalkozások 50 százaléka egyáltalán nincs jelen a közösségi felületeken, annak ellenére sem, hogy tudják: azok célirányos használatával új ügyfelekre is szert tehetnek.
A felmérésben résztvevő cégek 65 százaléka szerint a magyarországi szabályozás inkább gátolja, mint segíti a vállalkozások online üzletfejlesztését. A legfőbb akadályok között a cégek fontos helyen említették az internethasználat alacsony arányát és az internetes ügyintézéssel kapcsolatos bizalmatlanságot, a feketegazdaság kiterjedtségét, az online tevékenység magas forrásigényét, az adóterheket, valamint a hatóságok nehézkes működését.
Saját felkészültségüket az online üzletfejlesztés terén jónak ítélték a cégek az RSM DTM Hungary Zrt. felmérésében.
Kapcsolódó cikkek
- Igazodási pont - a közösségi média kulcs szerepe
- Mindent egy helyen – gyűjtőoldal nyerte a Startup versenyt
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
- Webshopban is árul a Lindab
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok
- OVI: napi 3 millió letöltés a Nokia webáruházában