IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
2012. április 13.
Az e-kereskedelem változatlanul a gazdaság legdinamikusabban fejlődő területe, amely töretlenül növekszik, dacolva válságokkal, árfolyamokkal és egyéb csapásokkal - ám a növekedés kétségtelenül lassul. Ennek oka vajon a gazdasági környezetben keresendő, vagy egyszerűen lecsökkent az a hatalmas vákuum, ami az elmúlt évtizedben mozgásban tartotta a piacot? Hiszen ma már minden komoly keresletre akad megfelelő kínálat, s bár vannak még sajátosan magyar gyermekbetegségek (pl. a bankkártyás fizetés alacsony, és a személyes átvétel magas aránya), a hazai e-kereskedelem úgy tűnik, túl van a kamaszkoron. Vagy mégsem? Többek között erre a kérdésre keresi a választ a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) hagyományos tavaszi seregszemléje, a IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia, május 3-án és 4-én Gárdonyban, a Vital Hotel Nautisban.
A ember kamaszkorában igyekszik kitalálni, ki is ő valójában, utána jön az önmegvalósítás, amiben az lesz igazán sikeres, aki kellő ügyességgel vegyíti a célra-tartó elszántságot és a változó körülményekhez való rugalmas alkalmazkodást. Itt tartanak ma a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői: brandet építenek, terjeszkednek, fuzionálnak, újraszervezik, átfogalmazzák magukat. A Bookline-ból Shopline lett, az Extreme Digital elkezdett játékokat és könyveket is árulni, a Vatera mögé pedig a hazai e-kereskedelem meghatározó cégbirodalma épült. Éleződik a verseny, fogynak a szabad területek, megindultak a befektetések, felvásárlások, fúziók és együttműködések. S közben még mindig nem látható pontosan, milyen hatással lesz az e-kereskedelem fejlődésére a két legnagyobb kihívást jelentő újdonság: a közösségi vásárlás és az okostelefonok terjedése. Az e-kereskedelmi szakma legnagyobb konferenciájának előadásai és beszélgetései – az e-kereskedelmi piac hazai prominensei és néhány külföldi vendég részvételével – elsősorban e témák köré épülnek.
A tavalyi nagy sikerre tekintettel a második napon ismét villásreggeli keretében rendeznek exkluzív találkozót, melynek témája idén is a pénz lesz. A délelőtt 10-kor kezdődő „Pénzéhes reggeli”-n az elmúlt év legfontosabb céges átalakulásairól, befektetésekről, finanszírozásról és adózásról lesz szó.
További információk, részletes program: http://www.szek.org/programjaink/konferenciak/9ekk
Kapcsolódó cikkek
- Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- Két konferencia az online kereskedelemről
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe