Teleházak a figyelem középpontjában
2012. március 27.
A digitális szakadék áthidalása egyre nehezebb feladat, ráadásul ezen belül a nemek közötti szakadék is egyre nő. Az Európai Unió szerint a teleházak kiemelt szerepet játszanak a nők és a munkanélküli fiatalok társadalmi felzárkóztatásában. A teleházak munkájára hívja fel a figyelmet a Get Online Week 2012 kampány.
Tanulmányok mutatnak rá arra, hogy a fiatalok infokommunikációs készsége nem éri el azt a szintet, amelyet a munkahelyek egyre inkább megkövetelnek, az iskolai számítástechnikai oktatás pedig nem készíti fel kellően őket a munkaerőpiacra. A Telecentre-Europe azért, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára, egy online mérőeszközt fejlesztett ki (neve: Skillage), amely segíti a fiatalokat abban, hogy visszajelzést kapjanak készségeik szintjéről és megtapasztalják, hogy a modern munkahelyek milyen infokommunikációs követelményeket támasztanak velük szemben. A Skillage magyar nyelven is elérhető a www.skillage.eu honlapon.
A Telecentre-Europe célja idén az, hogy Európa-szerte legalább 25 ezer teleház munkatárs és 200 ezer teleház használó adjon jelt magáról egy egyszerű űrlap kitöltésével. Ehhez Magyarországról a kampány egy hete alatt 5000 visszajelzés szükséges! Meg tudjuk mutatni, teleházasok, hogy vagyunk ennyien?
http://counter.getonlineweek.eu/survey.php?language=Hungarian&country=Hungary
Kapcsolódó cikkek
- Többszörös rekord a IV. Profession Virtuális Állásbörzén
- Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
- Gyorsabb és hatékonyabb távmunka
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Boldog munkavállalók és az üzleti siker
- Létrejön a legnagyobb magyarországi álláskereső adatbázis
- Diploma kell, a jegyek nem számítanak elhelyezkedéskor