Igazodási pont - a közösségi média kulcs szerepe
2012. március 22.
Népszerűek a közösségi alkalmazások és oldalak a magyar internetezők között, de számos szegmensben vannak még kihasználatlan lehetőségek. A kis- és középvállalkozói szektornak az online vásárlás lehetőségének a megteremtésében van óriási lemaradása. Pedig a bevezetésével akár negyedével növelhetné a forgalmát, miközben átlagosan 24 százalékos költségcsökkenést érhetne el. Az előadók szerint a következő években egyre inkább meghatározóvá lesz majd a közösségi média márka építő szerepe. Ezek voltak a központi gondolatai a VII. Barcamp Budapest - Web 2.0 Symposium konferencia vezető előadásainak.
Minden második magyar felnőtt napi rendszerességgel internetezik, ez a Medián világháló kutatásának egyik lényeges megállapítása. A konferencián Hann Endre, a cég ügyvezetője ismertette a felmérés eredményeit. A 18 éves és idősebb magyar korosztály internet hozzáférését és a netezési szokásait vizsgálták. A magyar felnőttek fontosnak tartják, hogy a közösségi oldalakon jelen legyenek, kétharmaduknak van IWIW profilja és minden másodiknak FACEBOOK regisztrációja. Az aktivitás azonban a fiatalokra jellemző, akik nagyságrenddel többet használják a közösségi médiát. Az idősebbek szerint a közösségi oldalak túl sok időt vesznek el, és túlságosan átláthatóvá teszik a magánéletüket a hivatalok, a munkáltató, vagy akár idegenek számára. A magyar felnőttek saját bevallásuk szerint tájékozódásra használják a netet. Híreket, árukat, árakat keresnek, hasonlítanak össze, de a webes vásárlástól egyelőre tartanak.
Ezen a területen szeretne paradigma váltást a Budapest Bank. A pénzintézet felmérése szerint a webes vásárlás felfuttatása jelentősen növelhetné a magyar kis- és középvállalkozói szektor bevételeit. Erdei Zsuzsa a Budapest Bank mikro-szegmens vezetője előadásában kifejtette, hogy kutatásaik szerint átlagosan 26 százalékos bevétel növekedést eredményezhet egy jól elindított webshop, miközben az értékesítés költségei 24 százalékkal csökkenhetnek. Erdei Zsuzsa szintén a kutatásra hivatkozva azt is elmondta, a magyar online vásárlási piac legalább öt és fél millió embert jelent, ennyien tájékozódnak az interneten vásárlás előtt. A bank a Google-lel közösen azért indította el Neten a cégem programját, hogy az internetes eszközök kipróbálására ösztönözze a kisvállalkozásokat – ennek a kezdeményezésnek részeként ingyenesen elkészíthetik webáruházukat és lehetőség nyílik a teljesen biztonságos VPOS azaz az online bankkártyás fizetési rendszer bevezetésére is.
A közösségi média felületek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az online marketingből. Lukas Maixner a Socialbakers.com társalapítója szerint a következő években egyre inkább ezeken a felületek lesznek a márka építés színterei. Ma már nem elég jelen lenni, hanem aktív résztvevőként interakcióra kell sarkalni a felhasználókat. A socialbakers.com az egyik legnagyobb közösségi média elemező cég. Vizsgálataik szerint Közép-Európában Magyarországon a legjelentősebb a FACEBOOK növekedési üteme (5,83 százalék) és a társadalmi beágyazottsága (39,7 százalék). Az adatok elemzésén túl a sokszínű tartalom és az egyszerű üzenetek közvetítése a közösségi márka építés alapkövetelménye.
Az interaktivitás növelését a koncentrációval akarja elérni a Microsoft. Ehhez az „egy azonosító - számtalan hozzáférés” elvét vették alapul. A korábbi Live ID átlakul Microsoft ID-vé, és így minden Windows alapokon futó eszközhöz egyetlen azonosítóval férhet hozzá a felhasználó.
A közösségi média szerepe a startup fejlesztéseknél is markánsabbá válik. Az Barcamp Budapest konferencia startup versenyén is a nevezők valamiféle közösségi aktivitásra, a felhasználók közötti kapcsolatokra helyezik a hangsúlyt. Az ilyen vállalkozások kezdeti pénzügyi támogatását adhatják a különböző kockázati tőke. Balogh Róbert, a hazai Central-Fund partnere arról beszélt, hogy portfóliójukban hét Jeremie alapot kezelnek. Ezek magán és állami befektetők részvételével létre jött közös kockázati tőke alapok, amelyek a befektetés mellett olyan vállalat irányítási tudást is adnak, amelyekkel az induló vállalkozások sok esetben nem rendelkeznek.
Kapcsolódó linkek:
http://barcamp.ap.hu
Kapcsolódó cikkek
- Mindent egy helyen – gyűjtőoldal nyerte a Startup versenyt
- Szuperszenzor nyert az idei StartUp Undergroundon
- Egységben minden okostelefon – elindult a SmartEast
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- Minőség díjat nyert a Hogyankell.hu
- Kiváló magyar tartalmak – eFestival 2011 verseny nyertesei
- Információs és közösségi portált készít a Klebelsberg Kultúrkúria
- Internet Hungary - Néhány éven belül visszaeshet a közösségi oldalak látogatottsága