A mobil-szélessávval való elégedetlenség a szolgáltatóváltás egyik legfőbb oka
2012. március 19.
A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a szélessáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék vagy megtartsák-e mobilszolgáltatójukat.
Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.
A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedése következményeképpen a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34%-kal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60%-a elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45%-a pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Szupergyors, 4G-s mobilinternet szolgáltatást indított a T-Mobile
- Elindult a 4G/LTE mobilinternet szolgáltatás a T-Mobile-nál
- KSH: 2 millió felett a mobilinternet-előfizetések száma
- Cisco: 18-szorosára nő öt év alatt a mobil adatforgalom
- Ötödével nőhet a mobilnetezők száma Magyarországon az idén
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat
- Vodafone: áprilisra teljes a 4G-s lefedettség
- LG Optimus Pad LTE — az LG első hipergyors nettel bíró táblagépe