Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
2012. február 17.
Csaknem 70 százalékkal nőtt a luxuscikkek internetes kereskedelme 2011-ben Kínában, a következő években, éves szinten 30 százalékos bővülés várható.
"A internetes luxuscikkek piaca még szerény méretű az országban. Mi az iparág robbanására várunk" - fogalmazott Csen Hsziao (Chen Xiao), az ihaveu.com luxustermékeket árusító oldal alapítója a China News Weekly kínai magazinnak.
A "robbanáshoz" az árukínálat bővítésére lesz szükség, jelenleg ugyanis főleg táskákat, ékszereket és órákat kínálnak az interneten. A további iparági lendületet ezen túl a vámok és a fogyasztási adó csökkentése segítené, melyre a kereskedelmi minisztérium szóvivője, Jao Csien (Yao Jian) korábban már ígéretet tett.
Jelenleg mintegy 173 millióan vásárolnak interneten az országban, számuk 2014-re 350 millióra nőhet. Az amerikai Boston Consulting Group szerint a kelet-ázsiai ország - az Egyesült Államokat megelőzve - 2015-re a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Amerika a fő ellenség a kínai hadsereg szimulációs játékában
- Kína dominanciára törekszik a high-tech területén (is) - Innovációs különbségek számokban és kultúrában (2. rész)
- Kína dominanciára törekszik a high-tech területén (is) - Innovációs különbségek számokban és kultúrában (1. rész)
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Nem népszerű Kínában a "Vörös Pad", a kommunista párt híveinek iPad-je
- Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Több mint félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában