Sikeres a virtuális ügyintézési rendszer Dániában
2012. január 26.
Mivel több ügyfélszolgálati iroda működése is veszteségessé vált a magas kiadások és a néhol alacsony számú lakosság miatt, viszont a dán önkormányzati irányelvek alapján minden polgár jogosult a lakóhelyén a legjobb szolgáltatásokra, ezért a tartomány vezetése két kihívással szembesült egyszerre. Hogyan nyújthatnak továbbra is magas színvonalú szolgáltatást helyi szinten, miközben csökkentik a kiadásokat és racionalizálják a munkaerő elosztást?
A válasz nem sokáig váratott magára, s 2010 májusában a világ négy kontinensén jelen lévő, garázscégből indult Onlinet-tel való együttműködés gyümölcseként megnyitott Európa első távoli, azaz virtuális ügyfélszolgálati irodája. A projektben akkor három község vett részt, s a februári telepítés után négyre bővül a kör.
„A virtuális ügyintézés dániai sikere bizonyítja, hogy nem szabad leragadni a döcögve, veszteségesen működő irodáknál, nyitni kell az új, innovatív megoldások felé. A kitűnő fogadtatás révén már Magyarországon is van példa az ügyintézés ezen formájára, 2011 októberétől ugyanis az AEGON Magyarország is alkalmazza az innovatív szolgáltatást. Bízunk benne, hogy egyre többen figyelnek fel arra, hogy vannak hatékonyabb és költségkímélőbb megoldások is az ügyintézés terén.” – mondta el Pénzes László, az Onlinet Kft. export piac fejlesztési vezetője.
A távoli ügyintézés kulcsa a technikai háttérben rejlik. Mind a központi, mind a távoli ügyfélszolgálatokon Onlinet ügyfélhívó rendszer működik, melynek segítségével a betérő ügyfelek kiválasztják a kívánt szolgáltatást. A központban helyet foglaló ügyintézők egy speciális szoftver segítségével látják a helyi és távoli irodákban várakozó ügyfelek számát, és ezzel bonyolítják le azok behívását is. A lakosok a virtuális irodákban egy kamera és egy LCD képernyő előtt ülve beszélhetik át problémáikat, elintézendő ügyeiket az akár több tíz vagy száz kilométerre lévő ügyintézőkkel. Távolságtól és településtől függetlenül, kényelmesen, lakóhelyük irodájában ülve intézhetik ügyeiket, kellemes, modern környezetben.
Kapcsolódó cikkek
- Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Központosított közbeszerzés mobilszolgáltatásra nettó másfélmilliárdért
- Ügyfélkapu - Megváltozik a jelszó lejárati ideje
- A rugalmasabb és egyszerűbb e-kormányzatért
- Jövőre indul a nemzeti egységes kártyarendszer
- Decemberben indul a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat
- Az év végéig meghosszabbodik az október 1-jén lejáró ügyfélkapus jelszavak érvényessége
- Corvinus: E-közigazgatás oktatás már a gyakorlatban is
- Fókuszban az okos városok