Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
2012. január 11.
A legnagyobb iparági bemutató, a Las Vegasban kedden kezdődött CES megnyitójára időzített előrejelzés szerint a gyártók összesített bevétele 1.038 milliárd dollár lehet az idén, 5 százalékkal nőhet az egy évvel korábbi 993 milliárd dollárhoz képest. A szórakoztató elektronika így már csak alig néhány nagyságrenddel marad el az autógyártástól; az újautó-értékesítésből származó bevétel a legutóbbi, 2010-es adatok szerint 1.675 milliárd dollár volt világszerte.
Az ágazat súlyának növekedése, valamint a mobil eszközök népszerűségének növekedése mellett ugyancsak meghatározó trend az átrendeződés a feltörekvő térségek javára - jósolja a CEA. Az előrejelzés szerint az ázsiai és a latin-amerikai térségben a bevétel 18 százalékkal nő az idén 2011-hez képest, Amerikában viszont stagnál, Nyugat-Európában pedig akár csökkenhet is, ha nem enyhül az euróövezeti válság.
A fejlett ipari országokban a gyártók összesen 557 milliárd dollár értékben adhatnak el új szórakoztató elektronikai készülékeket, berendezéseket, a feltörekvő térségekben realizált bevétel pedig már csak alig 70 milliárddal marad el ettől, 482 milliárd dollár lehet 2012-ben.
Az egyes terméktípusokat tekintve az okostelefon és a táblagép ad leginkább lendületet az ágazatnak. Az idén a teljes bevétel 22 százaléka származik okostelefon-értékesítésből, ami 228 milliárd dollárt jelent. Táblagépek forgalmazásából tavaly 39 milliárd dollár bevétel keletkezett, ez az összeg 59 százalékkal nő az idén - ismertette a CEA prognózisát a Handelsblatt című német üzleti lap.
Ugyanakkor az okostelefon és a táblaszámítógép diadalmenete miatt számos más terméktípus háttérbe szorul, az mp3-lejátszók, a navigációs berendezések és digitális kamerák értékesítése például egyre nehezebben megy. Hasonlóan nehéz a sorsa azoknak a gyártóknak, amelyek későn kapcsolódtak be egy-egy trendbe; ezt mutatja egyebek között a Nokia lemaradásának és az Apple előretörésének példája az okostelefon-piacon.
A CES péntekig tart, a vásáron több mint 2.700 gyártó együttvéve nagyjából 20 ezer különböző terméket mutat be.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp TV-k az európai futball jegyében
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- 140 centiméter képátlójú LG OLED tévé a CES-en
- Hatalmas képátlójú, 3D Ultra Definition LG kijelző
- Teljes LG CINEMA 3D kép- és hangélmény a CES-en
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Minden tizedik fiatal játékos függő
- Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
- Fütyül a válságra a játékipar