Infografika – új műfaj a reklámozásban
2012. január 7.
Hogyan tudjuk egy lapon bemutatni a rock családfáját vagy a csokoládé történetét? Miként tudjuk ábrázolni, hogy vált életünk szerves részévé a mikroprocesszor? Hogyan tehetjük befogadhatóvá azt töménytelen mennyiségű adatot, amivel nap mint nap szembesülünk? Az erősödő reklámzajból egyre nehezebb kitűnni, a klasszikus eszközökkel dolgozó reklámok nehezen képesek nagy adathalmazokat átláthatóan bemutatni. Az új műfaj, az infografika alkalmas a nézők lekötésére, és a ránk zúduló információtömeg ábrázolására.
Az http://infographics.blog.hu/ , az infografika népszerűsítéséért létrehozott magyar weboldal szerkesztői szerint az információs társadalomban, napjainkat olyan végtelennek tűnő adathalmaz, statisztika és információ tölti ki, amely lassan szinte feldolgozhatatlan mennyiségűvé válik, ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan mutatjuk be ezeket. A blog szerzői szerint egyenesen a harmónia megteremtésére szolgálnak a manapság egyre népszerűbb infografikák, melyek képesek a száraz adatokat és a sok információt könnyen feldolgozhatóvá tenni.
A blog szerzőinek tapasztalata szerint az infografikát külföldön már jó ideje használják reklám, oktatás, ismeretterjesztés és számos más célból.
- Magyarországon még gyerekcipőben jár a terület, de szerencsére egyre többen ismerik fel a témában rejlő lehetőségeket – mondják a blogalkotók - Az itthoni tehetséges (info)grafikus társadalom egyre nagyobb számban készít színvonalas alkotásokat. Kitűnő példa erre az Avalanche Kreatív Ügynökség , akik az elmúlt időszakban számos infografikát készítettek a legkülönbözőbb szervezeteknek, a legkülönbözőbb témákban.
Mint vizuális kommunikációs eszköz, az infografika alkalmas különböző témák mélyreható bemutatására az otthonszüléstől a csokoládén át, az italozás veszélyeitől a karácsonyi fakivágásokig. Ezt példázzák az Avalanche munkái is.
A hatásos infografika elkészítésének szabálya látszólag egyszerű, alkoss olyan grafikát, ami releváns, megnyerő, megszólítja a közönségedet, továbbá világosan és egyértelműen fogalmaz. Az eszköz megtérülését és terjedését segíti, hogy ugyanaz a grafika felhasználható nyomtatásban, weben és sajtókampányok részeként is. Az infografika mint víruseszköz is kiválóan alkalmazható. Ha elég vonzó és az információkat relevánsan tudja átadni, a felhasználók megoszthatják online felületeken, e-mailen vagy a közösségi oldalakon.
További példák az Avalanche műhelyéből:
Infografikák:
Italmertek.hu - Téli alkohol 1x1
http://www.avalanche.hu/public/Avalanche/Italmertek_1x1_infocsik.jpg
Szülésről számokban
http://www.avalanche.hu/public/Avalanche/szulesrol_szamokban_allo.jpg
Infobonbonok a csokoládéról
http://www.avalanche.hu/public/Avalanche/csokiinfo.jpg
Infovideók:
Béres TV - Testünkről számokban
http://youtu.be/1GeGsY-U_wQ
TBWA Reklámügynökség számára készített karácsonyi animáció infovideó stílusban
http://youtu.be/TfFRt80BwjM
Kapcsolódó cikkek
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- Samsung Galaxy Note 10.1 – S-Pen technológia már 10 hüvelyken is
- Adverticum AdServert használ a CEMP Sales House
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Tartózkodási helyre történő targetálás a Facebookon
- Új marketingstratégiához új emberek kellenek
- Sicontact: új marketingstratégiához új emberek
- Egy hatékony nap - 5. Keresőmarketing nap