Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja

Már minden ötödik magyar előfizető okostelefont használ, a legtudatosabban a huszon-, és harmincévesek, akik ki is próbálják a legújabb applikációkat és technológiákat, a felhasználók többsége igénybe vesz valamilyen clouding, felhő alapú technológiát is, bár ezzel kevesen vannak tisztában.

    A T-Mobile elemzése szerint már az idén januárban is több előrejelzés mutatta, hogy 2011 az okostelefonok éve lesz. Igaz, az év első hónapjában még csak 15 százalékos arányt értek el ezek a készülékek a magyar piacon.
    Az előrejelzés beigazolódott: a számok folyamatos, biztos növekedést mutatnak, mára pedig már minden ötödik telefon valamilyen okos készülék. A T-Mobile friss, karácsony előtti adatai is igazolják a trendet, hiszen az új előfizetést vásárlók 80 százaléka okostelefont választ.
    Az okostelefonok világméretű elterjedésére jellemző, hogy napjainkban a Földön használt 5 milliárd telefonból már több 1 milliárd ebbe a kategóriába tartozik. Ráadásul az előrejelzések szerint valamikor 2014 elején már többen használnak mobilinternetet, mint vezetékest, s az előbbiek száma 2015-re eléri a 2 milliárdot.
    A mobilinternet a magyar piacon is gyorsan terjed, amit mutat az is, hogy míg 2008-ban mintegy négyszázezren használták a mobilnetet, addig az idén év végén már több mint másfél milliónyian.


    A T-Mobile elemzése idézi Ságvári Bence szociológust, aki elmondta, a hírek olvasása és a böngészés korosztálytól függetlenül nagy részben átterelődött az asztali számítógépekről a telefonokra, csökkentve ezzel a hagyományos gép előtt eltöltött időt és egyúttal a digitális szakadékot is. Az okostelefonoknak is köszönhetően megnőtt ugyanis azoknak a száma, akik állandó internet eléréssel rendelkeznek. A szociológus úgy látja, hogy a mai okostelefonosok többsége - bár használ valamilyen clouding alapú technológiát - nincs tisztában vele. A clouding azt jelenti, hogy egy bárhonnan elérhető helyen, egy úgynevezett számítástechnikai felhőben tárolják az adatokat, ami azt az előnyt nyújtja, hogy a készüléktől függetlenül elérhetik az előfizetők a saját tartalmukat.


    Bár az elemzések szerint még mindig főként e-mailezésre, böngészésre és játékra használják az emberek a telefonjukat, egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan, a mindennapi tájékozódást segítő applikációk is, mint például az árfolyam-figyelő, a műsorújság vagy a mobilvásárlás. Ebben főként az úgynevezett Y generáció, a pergő életritmusú húszasok, harmincasok járnak élen.
    Tari Annamária pszichológus szerint a felgyorsult életvitel nem véletlen: amennyire szerették a korábbi generációk a csendet, amely alkalmas volt gondolkodásra, annyira nem élvezi ezt az Y generáció.
    Így alakul ki a "multitasking üzemmód", azaz amikor valaki szinte egy időben különböző információkat szerez be és többféle tevékenységet végez.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció