Betör a Facebook a bankokba
2011. december 27.
Kiemelkedő szerepet szánnak a közösségi médiának az ügyfélkapcsolatokban a német pénzintézetek – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners felméréséből. A vállalatirányítási tanácsadással foglalkozó nemzetközi cég 50 bankot, biztosítót és más pénzügyi szolgáltatót kérdezett meg az értékesítés gyakorlatáról Németországban, Ausztriában és Svájcban.
A válaszok feltűnően nagy különbséget mutattak a közösségi média jelenlegi használata és aközött, hogy milyen nagy jelentőséget kívánnak adni a jövőben a Facebooknak, a Twitternek és társaiknak. Használni szeretnék ezeket az eszközöket piackutatásra, piac- és márkaépítésre, az ügyfélszolgálat optimalizálására. A szervezeten belüli kommunikációból sem maradhat ki a közösségi média: a munkatársak közötti információcserére, tudásmenedzsmentre például intranetes wikit alakítanának ki.
Eddig nem különösebben törődtek azzal, hogy összhangba hozzák az értékesítési stratégiával a közösségi média használatát, illetve az ezzel kapcsolatos terveiket, most viszont már szeretnének ezen változtatni. Az IFUA felmérése kimutatta azt is, hogy a német nyelvterületen működő bankok és biztosítók kiemelt figyelmet fordítanak a szolgáltatás minőségének javítására, valamint a folyamatok standardizálására és automatizálására. E két utóbbi tényező egyébként ahhoz is szükséges, hogy a jelenleginél intenzívebben tudják használni a közösségi médiát.
Kapcsolódó cikkek
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- Facebook: 3,74-re csökkent a köztes személyek száma
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Twitter- és Facebook-oldalt indít az osztrák kancellár
- Izraeli és arab fiatalok párbeszéde a Facebookon
- Legkevesebb 7,5 millió amerikai kiskamasz használja a Facebookot
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Sok gyermek nem alkalmazza az adatvédelmi lehetőségeket a közösségi portálokon
- Facebook oldalt kap II. János Pál pápa
- 2.6 millió magyar a Facebookon!