Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
2011. december 21.
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,604 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma 2011 októberében - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A hatóság korábbi közlése szerint szeptemberben 1,593 millió volt a digitális televíziózásra előfizetők száma.
A gyorsjelentés a tizenhárom magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le.
A csaknem 3,8 millió magyarországi háztartás közül körülbelül 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó mintegy 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
Az NMHH közölte: a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a Hello HD Kft., a HD Platform Kft., a UPC DTH S.ŕ.r.l. és az Antenna Hungária Zrt. október végén 2,787 millió előfizetést tartott nyilván.
A közlemény szerint a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,6 százaléka vett igénybe októberben digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,2 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül októberben 649 ezerről 662 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 902 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak közel 40 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 23,3 százalékról 23,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése októberben 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 42,8 százalékos, októberben 42,4 százalék volt.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,1 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 1,844 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,191 millióról 1,182 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,2 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17,3 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,3 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 41,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,2 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- Nagy-Hideg-hegyről is elindult a digitális földfelszíni televíziós sugárzás
- Bejeződött a digitális átállás Franciaországban
- Interaktív Sat TV szolgáltatás a T-Home-tól
- Folytatja az AH a digitális tv-hálózat fejlesztését
- Az NMHH csökkenteni kívánja a helyi tévék műsorszolgáltatási díjait
- Szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Augusztusban 1,572 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Péntektől javul a kereskedelmi televíziós csatornák digitális vételi lehetősége
- Tovább javul a digitális földfelszíni televízió vételi lehetősége
- 13 új program a digitális földfelszíni tévés kínálatban