A férfiak tudják, mi kell a nőknek karácsonykor
2011. december 12.
Az idei karácsony alkalmával a szépségápolási és egészséggel kapcsolatos ajándékok lesznek a leggyakoribbak, derült ki a Depo.hu árösszehasonlító oldal megbízásából készült villámkutatásból. A felmérés alapján az is kimondható, hogy a férfiak többsége olyan ajándékkal készül, amit a nők kapni szeretnének.
„Milyen típusú karácsonyi ajándékok vásárlását tervezi, illetve mit kapna szívesen?” – tette fel a kérdést november végén a KutatóCentrum a Depo.hu árösszehasonlító oldal megbízásából. Az idei karácsony alkalmával szinte minden fa alá kerül majd egészséggel és szépségápolással kapcsolatos termék, a 18-65 éves korosztály 60 százaléka válaszolt úgy, hogy ilyen ajándékkal biztosan meglepi szeretteit. Ha a „mit kapna szívesen” kérdést vizsgáljuk, már változik a kép: a megkérdezettek többsége leginkább könyvnek örülne, de a számítástechnikai eszközöket (pl. laptop, tablet), ruházati és sportfelszerelési cikkeket és a már említett szépségápolási és egészség kategóriába sorolható meglepetéseket is szívesen fogadják majd karácsonykor.
Fiataloknak ruha, idősebbeknek könyv
A válaszokból az is kiderült, hogy a férfiak leginkább valamilyen számítástechnikai vagy műszaki cikknek örülnének, a nők esetében a megfelelő meglepetést pedig a szépség és egészség témakörébe tartozó ajándékok jelentik. „A felmérés alapján úgy tűnik, hogy a férfiak többsége tudja, mi kell a nőknek, hiszen 56 százalékuk egészséggel és szépséggel kapcsolatos ajándékot is elrejt majd a fa alatt. A nők esetében ez már nem jelenthető ki, ők leginkább azzal lepnek meg másokat, amire ők maguk is vágynak” – mondta Szabari László, a Depo.hu árösszehasonlító oldal vezetője. Bár a háztartási gép – így például a porszívó, turmix, kenyérsütő – mint karácsonyi ajándék számos vicc és komédia alapja, ezt a „hibát” a többség nem követi el a valóságban: a nők 72, a férfiak 73 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ilyen ajándékot nem adna, és nem is szívesen kapna karácsonykor.
Az ajándékozási várakozásokat kor szerint vizsgálva elmondható, hogy a 18-24 évesek számára a ruházat, a sportfelszerelés, valamint az óra és ékszer a legjobb választás, a korosztály képviselőinek ugyanis 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen fogadná az ilyen meglepetéseket. Nincs ez másképp a 25-34 évesek körében sem, bár esetükben ez az arány már csak 44 százalék. A 35-65 éves korosztály tagjai ugyanakkor már leginkább valamilyen olvasnivalónak örülnének.
LED tévére vált a magyar
Az egyik legnépszerűbb kategóriát képező termékcsoportnál – számítástechnikai, szórakoztató elektronikai termékek – a Depo.hu saját vásárlóinak körében azt is megvizsgálta, hogy mik a legkeresettebb terméktípusok. „November utolsó két hetében a 100 legkeresettebb termék közül az első 10 mind televízió, túlnyomó többségében LED-es technológiával, de 3D-s televíziózásra alkalmas készülék is bekerült a legnépszerűbbek közé” – ismertette a Depo.hu friss adatait Szabari László. A szakember hozzátette, a tavalyi statisztikáknál már érezhető volt, hogy az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt növekszik a kereslet, idén pedig már egyértelmű az elsőség. A Depo.hu 100-as toplistájában a második helyen a mobil számítástechnikai eszközök, így a laptopok és tabletek végeztek, míg a harmadik legkeresettebb árucikk a mobiltelefon.
Kapcsolódó cikkek
- Adományozz okostelefon segítségével!
- A férfiak tudják, mi kell a nőknek karácsonykor
- 155 milliárdot költünk évente neten, karácsonykor ennek közel egynegyedét
- T-Mobile Karácsony: Ajándék csengőhang, sztárok a pult mögött
- Nívódíjas e-kereskedelemi megoldás
- A közepes méretű vállalatok 55%-a nem képes önállóan, IT tanácsadók nélkül módosítani ERP szoftvereit
- Adventi kalendárium és más kedvezmények a T-Mobile online vásárlóinak
- Bővítette karácsonyi ajánlatait a Telenor
- Tízezrek spórolhatók a webes karácsonyi vásárlással
- Nívódíjas e-kereskedelemi megoldás