Kínában erősít a Microsoft
2011. november 29.
"A jelenleginél láthatóbbá, a kínai emberek hétköznapjainak és üzleteinek még inkább részévé kíván válni a Microsoft a jövőben" - nyilatkozta Jean-Philip Courtois, a Microsoft International elnöke a China Daily napilapnak. Az informatikai vállalat az elmúlt években komoly összegeket fektetett kínai létesítményeibe, mindezidáig ugyanakkor nem sikerült teljesen kihasználnia a világ legnagyobb számítógép-, mobiltelefon- és internetes piaca által nyújtott lehetőségeket.
A Microsoft Amerikán és Kanadán kívüli teljesítményéért felelős Courtois úgy fogalmazott: a következő években a növekedés felgyorsítására törekszenek majd, ez "a személyes és a vállalat prioritása is". A cég jelenleg a 2013-2017-es időszakra vonatkozó ötéves fejlesztési terven dolgozik. Kína mindig is kiemelt fontossággal bírt az informatikai óriáscég számára, a kelet-ázsiai piac teljesítménye ugyanakkor jelentősen elmarad a várakozásoktól. Steve Ballmer, a cég vezérigazgatója májusban úgy fogalmazott, az előzetes becslések szerint a kínai az amerikai bevételeknek mindössze öt százalékát teszi ki. Ez nagyjából két milliárd dollárt jelent, tavaly ugyanis 36,2 milliárd dollárt könyvelt el a cég az USA-ban. A teljesítmény elmaradásának oka elsősorban a kínai kalózkodásból származó bevételkiesés - mondta Ballmer.
A Microsoft az év során már több fronton erősített az országban. November végén jelentették be, hogy az 1998-ban alapított kutató- és fejlesztőközpont mellé egy másodikat is felállítanak Pekingben. Az intézmény az online szolgáltatások, így a Bing, az Adcenter és az MSN ágazataira fókuszál, ezen túl kínai és ázsiai befektetéseinek centrumaként szolgál majd.
A cég idén júliusban jelentette be, megállapodást kötött a kínai keresőóriással, a hazai piac 76 százalékát uraló Baidu-val. Az együttműködés értelmében a Microsoft által kifejlesztett Bing keresőmotorja szolgáltatja majd az angol nyelvű találatokat a Baidu-n, jelentős hozzáférést biztosítva ezzel a 485 millió felhasználót jegyző kínai internetpiachoz.
Az amerikai vállalat a mobiltelefonok kínai piacán is erősít: októberben nyitotta meg a Marketplace nevű szoftveralkalmazásokat kínáló online áruházát, melyet a kínai fejlesztők számára is elérhetővé tett. A Microsoft ettől a Windows telefonok keresletének fellendítését és a rivális Apple és Google megszorongatását reméli a világ immár legnagyobb okostelefon-piacán.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft a legvonzóbb munkahely
- Július elsejétől elérhető a Windows Thin PC
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- A Microsoft növelte előnyét az operációs rendszerek piacán
- A tripoli kormány fogva tartja a Microsoft országmenedzserét
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Microsoft: „Amit reggel raktak, leomlott estére…”
- ARM processzorokkal előre törhet a Microsoft
- Ismét jókora frissítőcsomagot adott ki a Microsoft