Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (2. rész)

Beszélgetés Nagy Lászlóval, a díjnyertes nyíregyházi könyvtár igazgatójával

"A Móricz Zsigmond Könyvtár és Művelődési Ház a helyi lakosságnak olyan eszköze legyen, amelyen keresztül hozzáférhet számos fontos dokumentumhoz, információkhoz, amelyekkel a XXI. századi, tudásalapú társadalom egyenrangú, tájékozott polgára lehet" - így jellemzi az egyik internetes oldalon található idézet a szabolcsi megyeszékhely intézményét. Folyt.

Első részhez kattintson ide!

 

  - Az évek alatt elvégzett szakmai munkát, úgy látszik, Budapesten is felismerték, mivel nemrégiben Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár mellett a nyíregyházi Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár vezetői vehették át az első alkalommal kiosztott Minősített Könyvtár címmel járó okleveleket Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkártól. Hogyan indultak el ezen az úton?

    - A pályázást egy tavaly meghozott rendelet tette lehetővé, az teremtette meg a díj elnyerésének lehetőségét. A minősítés rendszere érdekes dolog, ezt nem lehet két hónap alatt megcsinálni: a pályázatra szisztematikusan készültünk, aki nem dolgozott évekig rajta, az biztos, hogy sikertelenül pályázott. A pályamunkák értékelési módszere elég bonyolult keretrendszeren alapult, amelyhez az úgynevezett ISO alapú dokumentációk kellettek. A könyvtárban 2007 óta működik minőségbiztosítási rendszer, és minden évben készítünk önértékelést olvasóinktól bekért vélemények és észrevételek alapján. A pályázaton előnnyel indultunk, hiszen a minőségbiztosítási rendszer a felnőttképzési helyként is funkcionáló könyvtárban tehát már működik, és rendelkeztünk minden ehhez szükséges dokumentummal.

    - A laikus ebből a minőségbiztosítási rendszerből nem sokat érthet. Hogyan szolgálja a rendszer és a minősítés az olvasókat, miként változnak ezekkel a könyvtár szolgáltatásai?

    - Nekünk kötelezettséget jelent: a minősítést öt évig használhatjuk, a szolgáltatás színvonalát folyamatosan ellenőrizni fogják. Ha az olvasói vélemények szerint visszaesik a szolgáltatás minősége, vagy nem tudunk új szolgáltatást kitalálni egy évben - ami lehetetlen, hiszen a kollektívának rengeteg ötlete van -, akkor persze ezt visszavonhatják. Azon leszünk, hogy tartsuk a minőségi szintet, fejlesztéseket indítsunk és ehhez hozzárendeljük a szükséges erőforrásokat. Utóbbi elsősorban természetesen a vezetőség feladata lesz.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció