A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.
2011. november 10.
A kínai gazdaság lassulása a hirdetési piac növekedését is visszavetheti - véli az ország legnagyobb internetes portálját üzemeltető Sina Corp.
Veszteséget hozott a harmadik negyedév a Sina Corp.-nak: a legnagyobb kínai internetes portál, a sina.com üzemeltetője július és szeptember közti időszakot 336,3 millió dolláros mínusszal zárta. A veszteségeket elsősorban a márciusban megvásárolt internetes kiskereskedelmi platform, a Mecox Lane és a szintén Sina-tulajdonban lévő internetes ingatlan tanácsadással és információszolgáltatással foglalkozó CRIC papírjainak esése okozta. Idén az előbbi részvényei 77,7, utóbbi papírjai 45 százalékot veszítettek piaci értékükből.
Az egyszeri tételeket nem számítva a 250 millió regisztrált felhasználót jegyző Sina mikroblogot is üzemeltető cég bevételei 130,3 millió dollárt tettek ki, ami 20 százalékos növekedés 2010 hasonló időszakához képest. A hirdetésből származó bevételek kiemelkedő mértékben, 25 százalékkal, 101 millió dollárra nőttek.
A hirdetési piac jövőjét illetően ugyanakkor csak óvatosan optimista a Sina Corp., a kínai gazdaság lassulása ugyanis jelentősen befolyásolhatja majd az ágazatot. "Az általános hangulat jó, de nem nagyon jó" - fogalmazott Charles Chao, a cég vezérigazgatója, hozzátéve: 2012-ben nem várják a hirdetési piac számottevő bővülését.
A kínai internetes hirdetési piac ugyanakkor a harmadik negyedévben még 54,9 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Húsz méteres Windows Phone mobil New Yorkban [Videó]
- Kína visszautasítja az amerikai hackervádat
- A személyes adatok az internet valutája
- Washington Kína internetpolitikája után érdeklődik
- Újra összeáll a hírhedt kínai hackercsoport
- Kínában is gyorsít a HANA
- Már több mint félmilliárd kínai internetezik
- Folyamatosan növelik a K+F-re fordítható összegeket Kínában
- A személyes bizalom irányítja a kisvállalatok üzleti döntéseit
- Kína: 940 millió mobilhasználó