Vidéken is terjed a közösségi vásárlás
2011. november 2.
A közösségi vásárlói oldalt működtető, az idén több mint egymilliárd forint forgalmat váró, piacvezető Bónusz Brigád vidéken is terjeszkedik, a lépéstől azt várja, hogy 2012 első félévének végére a fővároson kívüli ajánlatok adhatják majd a forgalmának felét.
A társaság tervei szerint 2012 első negyedévének végére már nyereséget is hoz a vállalkozás.
A kedvezményes termékeket és szolgáltatásokat eladó oldal a forgalomból bruttó 30 százalékban részesedik.
Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az előrejelzések szerint 3-3,5 milliárd forint lesz az idén. A felmérések szerint a 14-74 év közötti lakosság 3,5 százaléka vásárolt már közösségi oldalon, túlnyomó részben szépségipari szolgáltatást, választott az eddig kevéssé ismert nemzetiségi éttermek ajánlatai, a fogászati és más egészségügyi kezelések, különleges sportélmények, családos és kisgyerekes szolgáltatások és utazási ajánlatok között. Jelentős részük olyan internetező, aki korábban nem vásárolt a világhálón.
A becslések szerint napjainkban mintegy hatvan cég működtet internetes közösségi vásárlási oldalt, s számuk az év végére a százat is elérheti.
A cég közölte, októberben Kecskeméten és Debrecenben indult el szolgáltatásával, így Miskolc és Szeged után már ezekben a városokban is helyi ajánlatokat találnak az oldalon a vásárlóközösség tagjai. Az országos bővülés folyamatos, így hamarosan Nyíregyházán, Pécsen, Győrön és Székesfehérváron is megjelenik a társaság.
A városokban a vásárlók az országos ajánlatok mellett hetente két-három helyi ajánlattal találkozhatnak, akár az okostelefonjaikon is.
A vásárlói oldalon bevezetett teljeskörű pénzvisszafizetési garancia a vidéki városokra is érvényes.
Az üzleti modell az Egyesült Államokból származik: lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait, és a kedvezményes ajánlatokból jelentős mennyiséget értékesítenek. A kedvezmény az 50 százalékot is meghaladhatja.
A szolgáltatást vagy terméket ajánlónak azért éri meg a kupon-bónusz oldalakon szerepelni, mert nagy reklámfelületet kap a kedvezményért cserébe, s úgy tud nagy márkaismertséget elérni, hogy nem költ rá nagy összeget. Ezen túlmenően kialakíthat egy törzsvevőkört is, illetve a kedvezményért vásárlók az üzletbe látogatásukkor megvesznek olyan termékeket és szolgáltatásokat is, ami már teljes árú.
Kapcsolódó cikkek
- Így neteztünk 2011-ben
- Offenzívában a magyarországi közösségi vásárló oldalak
- Véget érhet a kínai kiskereskedők online lázadása
- Az osztrákok közel fele vásárol interneten
- Eljárt az idő a CD-k felett?
- Ingyenes iPhone- és Android-alkalmazással jelentkezik az Árbarátok.hu közösségi vásárlási oldal
- Helyreállt a MÁV internetes jegyértékesítési rendszere
- Az 50 legjobb weboldal – vásárlás és utazás
- Új modellel hódít a lealkudtuk.hu
- A közösségi vásárlás dinamizálja az online piacot