Az online megoldások lendíthetik fel a magyar autókereskedelmet
2011. október 25.
Bár a tavalyi év január-augusztus közti időszakához képest idén 4,5%-kal nőtt az új autók regisztrációja hazánkban, mégis csupán az uniós átlag hatodát érjük el az ezer főre jutó újautó-vásárlások terén. Ezen kíván segíteni az alig fél éve debütált Holvegyekautot.hu, melynek segítségével a vevők eddig átlagosan 16 százalékos kedvezményt értek el, miközben jellemzően nem az árban legkedvezőbb márkakereskedői ajánlatot fogadták el.
Az új személyautók vásárlása terén hazánk alapos lemaradásban van az uniós átlaghoz képest: az Európai Automobilgyártók Szövetségének (EAMA) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban 1000 főre csupán 3 regisztráció jut az átlagos 18 helyett. Ezzel Litvániával (3), Lettországgal (2), Bulgáriával (2) és Romániával (2) az utolsó helyeken kullogunk. Átlagosan a legtöbb új személygépjárművet egyébként Luxemburgban regisztrálták: a miniállam lakosainak 7 százaléka vásárolt 2011. január és augusztus között új autót. Emellett még a belgák (37/1000 fő) és az osztrákok (29/1000 fő) költenek jellemzően szalonautókra.
„A harmadára apadt piacon szerettünk volna egy újszerű megoldást kínálni az értékesítésre, eddig úgy tűnik, sikerrel” – mondta Sáry András, a Holvegyekautot.hu ügyvezetője. A 2010 márciusában indult szolgáltatásra hónapról hónapra egyre több autókereskedő regisztrál, így szinte minden márkára legalább féltucat ajánlat közül válogathat a vásárló. Az eddigi időszakben a legtöbb ajánlatkérés az Opelre, a Renaultra és a Fordra érkezett, mig a legtöbb ajánlattal - és ennek eredményeképpen a legtöbb sikeres üzletkötéssel is - a Renault büszkélkedhet. A konkrét eladások tekintetében a francia márkát a Chevrolet, majd az Opel követi.
A fennállása óta százas nagyságrendű sikeres licitet lebonyolító Holvegyekautot.hu oldalon elsősorban a 3-6 millió forint értékű új személyautókat sikerült értékesíteni, ezek körében átlagosan 13,81 százalékos kedvezményt értek el a vásárlók. Olyan eset is volt ugyanakkor, amikor egy harmincmilliós gépjárműhöz 2,5 millió forinttal olcsóbban jutottak hozzá, illetve egy 6,5 milliós autóhoz 25%-kal kevesebbért.
„Az eddigi tendenciákat figyelembe véve a Holvegyekautot.hu segítségével kötött üzletek év végéig akár a teljes gépjárműforgalom 1 százalékát is elérhetik, ami még a meglehetősen beszűkült piacon is jelentősnek mondható” – mondta Sáry András. A szakember hozzátette, az eddigi online eladások statisztikáit figyelembe véve nem feltétlenül a legkedvezőbb ár alapján döntöttek a vevők, sok esetben a kereskedő földrajzi elhelyezkedése, illetve egyéb kényelmi szolgáltatások és apróbb, az extrák terén megmutatkozó ajándékok döntötték el a licit kimenetelét. "A vevők körében inkább az oldal ismertségével van még gond, ám ha valaki rátalált, a népszerűség nem kétséges. A kereskedők viszont eleinte tartottak attól, hogy a konkoresekkel vívott verseny révén túlzott engedményekre kényszerülnek, ha győzni akarnak a liciten, ám ma már ők is belátják, hogy a holvegyekautot.hu katalizáló és forgalomnövelő erő, olyankonak is adhatnak ajánlatot, akik amúgy (mondjuk az ország másik feléről) nem tértek volna be szalonba."
Kapcsolódó cikkek
- Európába érkeznek a Panasonic okostelefonjai?
- Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
- Új informatikai megoldás a kiskereskedelmi forgalom növelésére
- Elektronikus polccímke garantálja az árakat Biatorbágyon
- Új generációs NCR önkiszolgáló pénztárgépek a magyar piacon
- Internet: rövidre zárja a gazdaságot?
- Bővülő termékkínálat az eBoltban
- E-commerce törvény az EU-ban
- Túlterheltség vagy számítógépes hiba okozta az Amazon.com leállását?
- Gyenge szeptemberi e-commerce forgalom