HĂłdĂt az e-azĂĄmla a nagyvĂĄllalatoknĂĄl
2011. oktĂłber 13.
Újabb magyar nagyvállalatok állnak át az elektronikus számlakibocsátásra, élvezve annak elĆnyeit. Az elmúlt napokban csatlakozott a Számlaközpont rendszeréhez, az AVE Ásványvíz Kft., a Quaestor UtazásszervezĆ Kft. és a McDonald’s, amelyen keresztül a társaság a vállalati kör mellett 17 víz- és közmƱ-szolgáltató ügyfelei számára bocsát ki elektronikus számlákat.
„Az elektronikus számlakiállítás a vállalatok aktív követeléskezelés-támogató eszközeként is mƱködik, az automatikus e-számla befogadás pedig a beérkezĆ számlák kezelésében jelent nagy segítséget, amellett hogy belsĆ kapacitásokat is felszabadít” – értékelte a tapasztalatokat a Számlaközpont.
Az AVE Ásványvíz Kft., a McDonald’s és a Quaestor UtazásszervezĆ Kft. az elmúlt napokban csatlakozott a Számlaközpont elektronikus számlázási rendszeréhez, más vállalati ügyfelek (Volvo, a Porsche Lízing, Otthon Centrum, stb.) valamint 17 víz- és közmƱ-szolgáltató társaság mellé. „Az e-számla kiállítási volumen folyamatosan növekszik Magyarországon is. A közmƱszolgáltatók által prezentált (a sárga csekket felváltó) elektronikus számlák mellett egyre több vállalat választja B2B relációban is az e-számlázást, mivel egyre többen ismerik fel, hogy ez a követelések aktív kezelésének is hatékony eszköze, a megoldás egyéb adminisztratív elĆnyei mellett”- mondta el SzĆnyi György, a Számlaközpont ügyvezetĆje.
Miben segíthet az elektronikus számlakibocsátás a költségmegtakarítás mellett? A cégjegyzékben szereplĆ e-mail cím a cég hivatalos elektronikus elérhetĆségének minĆsül, így az arra vagy a megállapodás szerinti címre megküldött elektronikus számlák a kétszeri kézbesítést követĆen kézbesítettnek tekintendĆk, ami önmagában is felgyorsítja a fizetési folyamatokat. Emellett a számlaküldĆ vállalatokat követeléseik kezelésében is támogatja az e-számlázás, segítségével a szükséges esetben a fizetési felszólítások elĆre tervezetten ütemezhetĆk. A Számlaközpont biztosítja - a törvényi elĆírásnak megfelelĆen - az automatikus fizetési meghagyásos eljárás elindítását és végrehajtását. A fizetésre kötelezett ellen elektronikus úton lehet benyújtani a kérelmet a közjegyzĆhöz, aki azt 3 munkanapon belül köteles ellenĆrizni és a fizetésre kötelezettnek megküldeni. A fizetéssel késedelembe esĆ cégnek 15 napja van az ellentmondás beterjesztésére, ezt követĆen a beszedés jogerĆre emelkedik. A folyamathoz kapcsolódó, törvényileg meghatározott eljárási díjat (nettó 10 000 Ft) pedig a fizetésre kötelezettnek kell megtérítenie.
Az elektronikus számlázás automatikus számlaküldésre is lehetĆséget biztosít, az adott vevĆnek azonos tételekkel, meghatározott idĆközönként küldendĆ számlákat a rendszer automatikusan eljuttathatja. „Speciális területek igényeinek kezelésére is van mód, például a mobilflotta számlázást kezelĆ rendszer lehetĆvé teszi a telefonszolgáltatók számláinak automatikus feldolgozását és továbbküldését a telefonszámok felhasználói felé úgy, hogy az egyes tételek akár egyedileg is módosíthatók. Így a továbbszámlázott szolgáltatások teljes mértékben személyre szabhatóak, a kedvezmények tetszés szerint beállíthatóak”- fejtette ki SzĆnyi György. További elĆny, hogy az e-számlák egy helyen tárolhatók, internet hozzáféréssel bárhonnét, bármikor elérhetĆk, egyszerƱen kezelhetĆk, könyvelĆprogramba, vállalatirányítási (ERP) rendszerbe importálhatók és adatvesztés nélkül 8 évig biztonságosan tárolhatók.
A kiállított számlák közötti keresés és szƱrés is hatékonyan megoldható, listázható, akár a kiegyenlítetlen, akár a vevĆk által meg nem tekintett számlákról, vagy az adott hónapban kiküldött fizetési felszólító levelekrĆl legyen szó. Az elektronikus számlázási rendszerrel PKI, és EDI típusú számla is küldhetĆ.
A vállalkozások számára a nehezebb feladatot a partnerektĆl kapott elektronikus számlák feldolgozása és kezelése jelentette, amellyel egyre többször szembesülnek az e-számlák gyarapodásával. E területet kezeli az elektronikus számlaarchiváló és feldolgozó ’e-Box’ rendszer, amely a különbözĆ e-számla szolgáltatók által kiküldött számlák egy rendszerben történĆ kezelését, tárolását képes megoldani. Az automatikusan rögzítésre kerülĆ beérkezĆ számlák pedig bizonyos bankok esetében a netbankon keresztül automatikusan kiegyenlíthetĆk.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Elektronikus szĂĄmlĂĄkat bocsĂĄt ki a Volvo, a Koch Ă©s a Porsche LĂzing is
- A Praktiker bevezette az elektronikus szĂĄmlĂĄzĂĄst
- Ahogy az e-mail felvĂĄltotta a papĂrleveleket, Ășgy fog tĂ©rt nyerni az e-szĂĄmla a papĂrszĂĄmlĂĄval szemben?
- Egyre többen vålasztjåk az elektronikus szåmlåzåst
- Internetes szĂĄmlĂĄzĂĄsi rendszer vĂĄllalatoknak
- SzĂĄmlĂĄzĂĄs gyorsan, postaköltsĂ©g nĂ©lkĂŒl: az APEH szerint szabĂĄlyos
- E-szĂĄmla: mĂĄr a UPC-nĂ©l is papĂrmentesen intĂ©zhetĆ a dĂjfizetĂ©s
- E-szĂĄmlakibocsĂĄtĂĄs Ă©s mĂĄsodbizonylat megĆrzĂ©s Microsoft Dynamics NAV-val
- SzEK: vitathatatlanok az elektronikus szĂĄmlĂĄzĂĄs elĆnyei
- ITware: segĂtsĂ©g az elektronikus szĂĄmlakibocsĂĄtĂĄsban