A humor és a közösségi média, avagy van-e elég online kommunikációs szakember Magyarországon

NET-WORKS néven indul az online kommunikációs szakemberek képzése a Kürt Akadémián, amelynek nyílt napján (KÜRT székház, Budaörs, 2011. október 17., hétfő, 18 óra) az érdeklődők betekintést nyerhetnek a képzés tematikájába, megismerkedhetnek az oktatókkal és személyes élményt szerezhetnek a képzés hangulatáról. Találkozhatnak a hazai online világ meghatározó szereplőivel (Ihász Ingrid, Berényi Konrád, Dobó Mátyás, Mányai Csaba, Végvári Imre) majd Litkai Gergely feszegeti a humor és közösségi média cseppet sem száraz kapcsolatát.

Az online kommunikáció sokezer milliárdos üzlet, ennek ellenére kevesen vannak a téma felkent szakértői és még kevesebben tudnak valós üzleti eredményeket felmutatni. A KÜRT Akadémia NET-WORKS képzése 40 hazai és nemzetközi szakértő tudását és tapasztalatait gyúrta egy csomagba és felsorakoztatja az online kommunikáció teljes eszköztárát. A cél ambiciózus: a hazai vállalatok is képesek legyenek szabad szemmel is jól látható összegeket kiharapni a piaci lehetőségekből, az online marketing által.

 

A Facebook a világ 3. legnagyobb országa lehetne felhasználói népessége alapján. 2011-ben a hirdetési bevétele eléri az 500 millió dollárt. Az okostelefonok eladása évi 70-80%-kal növekszik és ez már-már szürreális gyorsasággal változtatja meg napi kommunikációnkat. Az online kommunikációs eszközök felfutása új kihívások elé állítja a cégeket, de kevés az „értő” szakember.

 

Lassan már négy éve, hogy Obama stábja forradalmi módon (és nem mellesleg átütő sikerrel) alkalmazta választási kampányában a közösségi médiát. Ekkortájt döbbentek rá igazán a cégek, hogy milyen lehetőség rejlik a Facebook-ban és társaiban. Aztán jött a feketeleves. Szépen kivitelezett, hatalmas költségvetésű kampányok futottak zátonyra azért, mert a marketing szakemberek hagyományos sémákban gondolkodtak. Egy valamit rendszeresen elfelejtettek a márkák őrzői: az online kommunikációs eszközök éltető erejét, a fogyasztókat, akik ma már azonnal hangot adhatnak véleményüknek, hála az interaktív térnek.

 

A Randstad hazai statisztikái szerint a válság dacára az elmúlt 3 évben megháromszorozódott az online marketinges állások száma, sőt ma már alapkövetelmény a pályázók esetében az online marketing tapasztalat.

 

„Egyértelműen komoly hiány van ezen a területen. Jelentős az igény a jó szakemberekre, de kevesen vannak, akik valós, számszerűsíthető eredményeket és tapasztalatokat tudnak felmutatni” – mondja Frankó Csuba Dea, a KÜRT Akadémia üzletfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: „A jó online marketinges ismérve, hogy folyamatosan képben van az újításokkal. Ezen a területen nem elég a konzervtudás”. A KÜRT Akadémia NET-WORKS képzés partner cégei valós dilemmákat vázolnak fel a hallgatóknak, akik ezekre keresik a megfelelő online kommunikációs megoldásokat, stratégiákat, eszközöket.”

 

„Egy folyamatosan változó és hálózatos szerveződésű területet csak hasonló módon lehet oktatni. A teljeskörű elméleti és gyakorlati tudás átadása mellett csak egy aktív, prémium szakértői közösség felépítése eredményezheti az üzleti célok elérését.” – állítja Végvári Imre, a KÜRT Akadémia október végén induló NET-WORKS képzésének témavezetője. A képzésre a KÜRT Akadémia meghívta a Facebook regionális igazgatóját, a magyar véleményvezér bloggereket, a legjobb céges kampányok kiötlőit. Negyven hazai és nemzetközi szakértő tudását és tapasztalatait gyúrták egy csomagba és az online kommunikáció teljes eszköztárával foglalkoznak a képzésen. A kezdeményezés célja, hogy minden végzett hallgató biztosan tudja, miként lehet üzleti eredményekre konvertálni a szaktudást. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció