BrandFestival és r-time: két konferencia egy platformon
2011. október 5.
Az idei - sorrendben a tizenegyedik - BrandFestivalhoz idén is - immár hetedik alkalommal - csatlakozik az e-time média kereskedőház, amely PrimeTime’11 néven egy mini-konferenciával színesíti a BrandFestival szakmai programját. A két szervezet a televíziós tartalomszolgáltatás terén egyre nagyobb teret nyerő „branded content” mintájára a konferenciatámogatásban is egyedi, újszerű formát valósít meg, ennek köszönhetően, az idei évben két konferencia szerveződik egy platformon, az „Engagement: 2012!” koncepció keretében.
A PrimeTime’11 a televíziós szakma véleményformálóinak és szakértőinek színe-javát felvonultatja, s csatorna függetlenül dolgoz fel a televíziós piac számára releváns témákat, a televíziós piaccal kapcsolatban három metszetben értékeli a változásokat: a televíziózás jövője és tartalmi trendjei, fókuszban a termékelhelyezés, azaz a non spot piac lehetséges irányai, valamint a klasszikus reklámspotok hatékonyságának növelése. A tévés piac jövőjéről szóló programelemben ad elő többek között Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezető igazgatója, Steve Varcoe, a TV2 értékesítési igazgatója, Mező László, az OMD Hungary ügyvezető igazgatója, Vidus Gabriella, az r-time ügyvezető igazgatója.
A termékelhelyezést középpontba állító programban a hirdető-, a médiatulajdonos- és az ügynökség nézőpontjából vázolják a szakértők a gyakorlati megvalósíthatóság lehetséges irányait. A téma több szempontból is érdekes. Egyrészt az új médiatörvény hatályba lépésével a termékelhelyezések a csökkenő tendenciát mutató reklámspot-bevételek mellett új és releváns forrást jelenthetnek a televízió-csatornák bevételi struktúrájában. Másrészt a Médiatanács a közelmúltban tette elérhetővé honlapján e hirdetési lehetőségről szóló ajánlásait. Előad majd a Discovery Networks Central Europe elnök-helyettese, Dorota Żurkowska. Németh Ottó, a Henkel marketingvezetője a Got2b márka Való Világ műsorba történő integrálásának eredményeit vázolja. Bene Nikoletta, a SPAR marketing vezető-helyettese, Tóth Orsolya, az IMG operációs igazgatója, Kisantal Gyula, a D’Arcy kreatív igazgatója a SPAR - X-faktor projektjét több nézőpontból, produkció-, média-, kreatívügynökség- és ügyfél szemszögéből értékeli.
E programponton belül a termékelhelyezés kutatási hátterét is elemzik majd: „A tévénézők hamar felfigyeltek erre a reklámeszközre. 70%-uk véli úgy, hogy látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékelhelyezéssel. Az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.” (Ipsos, Product Placement Project, 2011).
Becker György, az MKB marketing és kommunikációs vezetője a product placement hatásmechanizmusáról beszél.
A reklámspotok hatékonyságának új útjairól szóló panel sztárelőadója Neil Mortenson, a Thinkbox kutatási és stratégiai igazgatója. A Thinkbox a fogyasztók bevonását elősegítő hirdetési lehetőségekkel kapcsolatban egyedülálló kutatásokat bonyolít a tévés piacon: „The Payback Study”, „Engagement Study”, „Neuroscience Study”. A Neuroscience Study nevet viselő kutatásuk például arról szólt, hogy a kreatív tartalom, s annak elhelyezése hogyan befolyásolja a reklám-megjelenítés hatékonyságát.
Közép-Európa egyik legjelentősebb szakmai csúcstalálkozója idén két napos esemény keretében, 2011. október 20-21-én, Budapesten, a MOM Kulturális Központban és a LARUS Rendezvényközpontban vár mindenkit, akinek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsa magát az élmezőnyben.
A konferencián előadók teljes névsora megtalálható a BrandFestival hivatalos weboldalán: www.brandfestival.hu
Kapcsolódó cikkek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Az év végére 20%-kal nő a mobilinternetezők száma itthon
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
- ICT Day 2012: Stratégiához a technológiát
- Magyarországon is exponenciálisan terjed az ingyenes tartalomkezelő