Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják

2/ 2 oldal

Hatalmas érdeklődés előzi meg a kaliforniai Stanford Egyetemen az ősz folyamán induló ingyenes, mesterséges intelligenciával foglalkozó online kurzust. A Szilícium-völgyből érkező két vezető szakértő előadásaira több mint 58 ezer diák jelentkezett a világ különböző részeiről - így ez az "osztály" majdnem négyszer akkora lesz, mint a Stanford teljes hallgatói létszáma.


És vajon hogyan lesznek képesek a mesterséges intelligenciát oktatók értékelni 58 000 diák munkáját? Norvig szerint erősen támaszkodnak az elérhető technológiákra: egy, az Amazon felhőrendszerében futó alkalmazás véleményük szerint képes eleget tenni elvárásaiknak.
A Google moderátorszolgáltatását használják majd, amelynek révén a diákok megszavazhatják, hogy melyik legyen az a kérdés, amelyikre akár online chat vagy videó formájában is lehet válaszolni. Mindez a vizsgák személyre szabhatóságában is segít, a minimálisra szorítva le az esetleges visszaélések lehetőségét. Az oktatószoftver egy részét a Know Labs fejlesztette - egy olyan vállalat, amelynek elindulását Thrun segítette.
Bár a három tanfolyamot kísérleti jellegűnek harangozták be, a kutatók azt várják, hogy általában az egyetemi előadások is szélesebb körhöz jutnak el az interneten keresztül.

Widom elmondta, hogy miután a Stanford-kurzusok szabadon elérhetővé válnak, egyaránt elképzelhető együttműködés és verseny is más főiskolákkal és egyetemekkel. Egy kisebb főiskolának lehet, hogy nincsenek meg az oktatói egy adott kurzus elindításához, de kiegészítheti kínálatát a híres kaliforniai intézmény előadásaival.

Még a Stanfordon belül is vita folyt arról, hogy a kurzusok szabaddá tétele nem jelent-e veszélyt az egyetem működésére, hiszen igencsak magasak a tandíjai. Thrun nem osztja ezt az aggodalmat: mint kifejtette, sokkal inkább abban érdekelt, hogy a Stanford-féle tudást kivigye az intézmény falain túlra, hiszen erre a fejlődő világban hatalmas az igény.
Hal Abelson, egy, az MIT-n dolgozó számítógép-tudós szerint - aki 2002-ben egy korábbi generációs oktatási kínálat kidolgozásában segített - a Stanford kurzusai jelzik, hogy milyen hatalmas ütemű az online világ fejlődése. "Az ötlet, hogy nyitottá kellene tenni az oktatási tartalmat, 10 évvel ezelőtt még meglehetősen kockázatosnak számított. Mi akkor úgy döntöttünk, hogy nagyon konzervatívnak kell maradnunk - idézte fel az amerikai lapnak nyilatkozva. - Most viszont az a kérdés, hogyan lehet uralni valamit, ami minden korábbinál erőteljesebben épít az interaktivitásra és az együttműködési képességre. Az elkövetkező négy vagy öt év során egy sor új modellel találkozunk majd."

 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció