Észrevétlen IT forradalom
2011. szeptember 13.
A telekommunikáció rohamléptékű fejlődése nem csak az újabb és újabb technikai eszközök megjelenésének köszönhető, hanem a rendszerek integrált működését biztosító intelligens szoftvereknek is. Egy ilyen, a magyar Fornax vállalat által kifejlesztett alkalmazás, az Eventus működik közre a világ egyik legnagyobb telekommunikációs szolgáltatójának, a Deutsche Telekom rendszereinek az üzemeltetésében.
Felgyorsult világunk kommunikációs eszközrendszere hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt években. A mobil és vezetékes hálózatok, az internetelérés és a digitális képtovábbítás is rendkívüli mértékben fejlődött.
A telekommunikációs rendszerek fejlődésével azok egyre bonyolultabbakká is váltak, így a hibajelenségek, rendszerleállások mindennapi problémákat okoztak, a hibák keresése hosszú, és bonyolult folyamattá vált.
A Fornax felismerve a folyamatot kifejlesztette saját, Eventus nevű folyamatirányító szoftverén a TSS nevű alkalmazást, amely az automatizált diagnosztikai feladatokon, és az ügyfélkezelési rendszer irányításán túl azok, illetve más rendszerek összehangolására, diagnosztizálására is képes. Így például egy fogyasztói hibabejelentés pillanatában a rendszer képes detektálni az adott problémát, meghatározni a javításhoz szükséges munkafolyamatokat és intézkedni annak elhárításáról.
Az Eventus program használata előtt a fogyasztók, felhasználók által jelzett problémák, mintegy 75 százaléka ismeretlen hibaként került rögzítésre, ám a TSS alkalmazás bevezetése után, az automatizált diagnosztikai rendszernek köszönhetően az ismeretlen hibák aránya hamarosan 10% alá csökkent. A hibabejelentő tehát csak gyors intézkedést és visszajelzést érzékel, miközben az Eventus a lehető leghatékonyabban végzi a háttérmunkát, csökkentve a hibaelhárítás idejét és a ráfordítandó költségeket.
A 2011-ben megrendezett TechShow-n részletesen is megismerhetővé vált a magyar vállalat által kifejlesztett Eventus szoftver, amelyet elsőként a Magyar Telekom kezdett el használni, majd az ismert vállalatcsoport tizenegy tagja közül immár négy országban is bevezetésre került. Az egyedülálló magyar fejlesztést használja a Deutsche Telekomon kívül a UPC és az Invitel is. Hozzájuk hasonlóan a Vodafone is kihasználja az Eventus rendszer kiváló ügymenet-, illetve folyamat-támogató, valamint mukaerő-, és erőforrás-kezelő képességeit egyéb üzleti, illetve ügymeneti területeken.
Kapcsolódó cikkek
- Az asztali videokonferenciás megoldásoké a jövő
- Megújította pénzügyi tranzakcióit támogató telefonos rendszerét a K&H
- Nagy Kreatív Kikelet: siránkozás helyett pozitív példák
- Magyar győzelem született az European Software Excellence Awards-on
- Pénztárca a mobilban
- Magyar győzelem az European Software Excellence Awards-on
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
- Telekommunikáció: 2012 a partnerségek éve
- Horvátország felé indul a GTS
- A személyes bizalom irányítja a kisvállalatok üzleti döntéseit