ICT vonalon erősít az Invitel
2011. szeptember 13.
Az előfizethető vagy bérelhető informatikai szolgáltatásoknak az a része, ami a szerverek házon kívül tartásához kapcsolódik, Magyarországon harmad akkora penetrációval bír, mint Európa más részén. Az Invitel szerint az előfizethető informatikában rejlő piaci potenciált a következő években elsősorban a hazai kis- és középvállalkozások fogják táplálni, de a nagyvállalati piacokon is erősíteni szeretne a vállalat. Az új ICT üzletfejlesztési igazgató feladata az Invitel piacrészének további növelése a bérelhető, előfizethető informatikai megoldások piacán mindkét vállalati szegmensben.
Az Invitel, Magyarország egyik vezető tele- és infokommunikációs szolgáltatója új ICT üzletfejlesztési igazgatót nevezett ki Marton László személyében, aki 2011. augusztus 1-től tölti be a munkakört. Az új pozíció létrehozásával és a tapasztalt szakember segítségével a meglévő ICT szolgáltatások értékesítésének felgyorsítását, fejlesztését tervezi a cég és új IT szolgáltatási stratégiával száll majd ringbe a kkv és nagyvállalati piacokon. Marton László feladata az IT szolgáltató szervezet még hatékonyabbá tétele, szélesebb szolgáltatási portfólió kialakítása és mindezzel új ügyfelek szerzése, meglévő ügyfélkör hatékonyabb kiszolgálása.
„Bár a teljes tele- és infokommunikációs piac fejlődése lassult, vannak olyan szektorok, amelyekben még bőven van potenciál. A vállalati piacon meghatározó távközlési szolgáltatók az utóbbi 5-6 évben már szerverhoszting szolgáltatást is nyújtanak adatparkjaikban. Magyarországon azonban a teljes vállalati szektornak kevesebb, mint az ötöde vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Ennek két oka lehet: kevéssé ismertek az ilyen szolgáltatások, illetve még nem erős irántuk a bizalom. Ezért a tudatosítás és edukáció a fő feladatunk. Elsősorban a kis- és közepes méretű vállalatok körében hatalmas még a fejlődési lehetőség ezen a területen, de a nagyvállalatok irányába is tovább szeretnénk terjeszkedni” – fogalmazott Zsembery György, az Invitel üzleti és nagykereskedelmi üzletág operatív vezérigazgató-helyettes. „Célunk, hogy mindig jobbak és jobbak legyünk, de ehhez az is kell, hogy egyre többen ismerjék fel például a szerver kihelyezésben rejlő technológiai és költségcsökkentési előnyöket. Az infokommunikációban igazi fejlődési potenciált az adatközpontokhoz kapcsolódó szolgáltatások területén látunk, ezért is hoztuk létre az új ICT üzletfejlesztési pozíciót és neveztük ki Marton Lászlót igazgatónak.” – tette hozzá.
„Az Invitel eddig is jelentős szereplője volt a hazai ICT piacnak. Az én feladatom, hogy ez a szerep még erősebb, még dominánsabb legyen. A nagyvállalati piacok irányába szeretnénk további fejlesztésekkel előállni és határozottabban nyitunk a kis- és közepes méretű vállalatok felé is. Véleményem szerint mindehhez 3 dologra van szükség: hatékonyabb portfólióra és gyorsuló értékesítésre a kkv piacokon; új szolgáltatási szegmensek kialakítására a nagyvállalatok számára; hatékonyabb működésre és a szolgáltatási stratégia átalakítására. A cél továbbra is az, hogy minden ügyfél számára a saját szintjén adjunk optimális megoldást az IT problémákra. Méghozzá olyat, amivel hatékonyabb, biztosabb és olcsóbb lesz a működés. Végső soron több pénzt kereshet az ügyfél, miközben levesszük válláról az IT üzemeltetés terheit. Szerintünk erről kell szólnia egy jó ICT szolgáltatásnak” – összegezte röviden szakmai ars poeticáját Marton László, az Invitel új ICT üzletfejlesztési igazgatója.
Marton László 1997 óta dolgozik az üzleti informatika területén, diplomáját a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szakközgazdászként szerezte. Többek között olyan IT cégek alkalmazásában állt, mint az IBM vagy a Grepton Zrt. Az IBM-nél kereskedelmi területen dolgozott, kezdetben kiemelt ügyfél menedzserként, majd különböző vezetői pozíciókban, előbb banki üzletág igazgatóként, később a nagyvállalati üzletág kereskedelmi igazgatójaként. Ezt követően a Greptonhoz szerződött, ahol mint kereskedelmi igazgató a vállalat teljes kereskedelmi stratégiájáért felelt. Marton László, 38 éves, 3 gyermek édesapja.
Kapcsolódó cikkek
- A Saatchi & Saatchi az Invitel új kreatív partnere
- Kompas 2013: különös kihívás a régió vezetőinek
- Tör előre a HD a kábeltelevíziózásban
- Új vezető a régió élén
- Virtuális banktitkok
- Egymillió jenes jutalmat ad angolul tudó munkatársainak a Softbank japán mobilszolgáltató
- Okostelefonos fronton erősít az eNET
- RTLII, TV2 HD és SuperTV2 HD az ünnepekre az Invitelnél
- Meghibásodás miatt szolgáltatáskiesés volt az Invitelnél
- NATO beszállító lehet az Invitel