Integrált azonosítókezelő megoldás egyetemeknek
2011. szeptember 12.
A megoldás az azonosítók mellett a jelszavak, nevek, kapcsolatok és címek kezelését is elvégzi a felsőoktatási környezet különböző rendszereinél, a személyzeti és hallgatói rendszereket, a könyvtári információs rendszereket és a továbbképző tanfolyamok rendszereit is beleértve. Az egyetemek speciális igényeket támasztanak az azonosítókezelésben, mivel sokféle felhasználói kategóriával és kapcsolattal rendelkeznek: pl. nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők. Az új megoldás olyan egységes rendszert biztosít az egyetemek számára, amellyel rögzíthetik és frissíthetik a felhasználói információkat, és egyéni vagy csoportszinten is kezelhetik a különféle beállításokat (pl. e-mail környezetek, nyomtatási korlátozások stb.).
Így nem kell minden rendszeren külön-külön bajlódni azonosítók manuális beállításával, megváltoztatásával és törlésével, hatékonyabbá válik az azonosítókezelés, és mintegy 70 százalékkal csökkennek a működési költségek.
Az opcionális azonosító-életciklus kezelési (ID Lifecycle Management) jellemzővel a rendszer automatikusan megfelelő hozzáférési jogosultságokat tud rendelni minden rendszerhez a hallgató státusa (aktív, halasztó, alapképzést elvégzett) alapján. Az élethosszig tartó azonosítókezelés (Lifetime ID Management) pedig az egyetemi éveken kívül a társult intézményeknél (középiskolák, főiskolák) eltöltött és a végzés utáni időszakra is kiterjeszti az azonosítókezelést.
Ahogy az egyetemi szolgáltatások nyújtását egyre több felhasználói kategóriára (nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők) terjesztik ki, a rendszerek száma is tovább nő. Ráadásul a felhasználókra vonatkozó szerepek és kapcsolatok idővel változnak (pl. a Bachelor’s és a Master’s szint között, vagy egyes hallgatók oktatóvá válásával), ami szokatlan követelményekhez vezet és egyre inkább megnehezíti az egyetemek számára a manuális azonosítókezelést.
A Fujitsu kifejezetten ezekre a viszonyokra és követelményekre reagálva fejlesztette ki UniflDone megoldását, amely a cég egyetemi adatkezelő rendszerek építésében szerzett tapasztalatait és szakértelmét kamatoztatva biztosít integrált azonosítókezelést az oktatási intézmények számára.
Termékjellemzők
1. A felhasználói információk több rendszerre kiterjedő, integrált kezelése
A felhasználói azonosítók, jelszavak, nevek, kapcsolatok és címek több rendszerre kiterjedő integrált kezelése a felsőoktatási környezetben, a kutatástámogató rendszereket, a személyzeti és hallgatói rendszereket, a könyvtári adatrendszereket és a továbbképző tanfolyamok rendszereit is beleértve.
Az azonosítókezelés folyamatát jelentősen ésszerűsíti és a működési költségeket kb. 70 százalékkal csökkenti, hogy többé nem kell minden rendszeren külön-külön beállítani, megváltoztatni és törölni az azonosítókat. A megoldás már működő rendszerekbe is beilleszthető.
2. Az egyetemek speciális információkezelési követelményeinek támogatása, többféle felhasználói kategória kiszolgálásával
Az egyetemeknek többféle felhasználói kategóriát és kapcsolatot is támogatnia kell (pl. nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők). A megoldás egyetlen rendszeren belül képes kezelni az ebből eredő komplex azonosítókezelési feladatokat. Az egyetem így egyéni vagy csoportszinten is kezelni tudja a beállításokat, pl. az e-mail környezeteket vagy a nyomtatási korlátozásokat.
3. Opcionális jellemzők (pl. ID Lifecycle Management és Lifetime ID Management)
Az UniflDone Campuswide Option V1 telepítése esetén a hallgatók automatikusan megfelelő hozzáférési jogosultságot kapnak az egyes rendszerekhez státusuk alapján (aktív, halasztó, visszatérő, alapképzést elvégzett hallgatók) az azonosító-életciklus kezelési (ID Lifecycle Management) jellemzővel. Az UniflDone Campuswide Expanded Option V1 telepítése esetén az integrált azonosítókezelés a hallgató egyetemi évein kívülre is kiterjeszthető (pl. az egyetemhez tartozó iskolákban töltött vagy a végzés utáni időszakra) az élethosszig tartó azonosítókezeléssel.
Értékesítési cél
A rendszer bevezetése kb. 50 egyetemen a 2013-as pénzügyi év végére (a Fujitsu pénzügyi éve március 31-én ér véget)
Működési környezet
Azonosítókezelő szerver
OS: Microsoft Windows Server 2008 R2
Szükséges szoftverek: Apache 2.2, Tomcat 6.0, Postgres Plus Standard Server 9.0
Felhasználó-oldali webszerver
OS: Microsoft Windows Server 2008 R2 vagy Red Hat Enterprise Linux 5
Szükséges szoftverek: Apache 2.2, Tomcat 6.0
Adminisztrátori kliens
Böngésző: Microsoft Internet Explorer 8-9
Jelentésmegjelenítő szoftver: Microsoft Word 2010
Felhasználói kliens
Böngésző: Microsoft Internet Explorer 6-9, Mozilla Firefox 3, Apple Safari 5
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android tablet - Nem csak munkamániásoknak
- Négymagos mobillal készül Barcelonába a Fujitsu
- Andorid és Windows Phone alapú Fujitsu mobilok érkeznek Európába?
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Professzionális 2D/3D hibrid kijelző a Fujitsutól
- A Fujitsu beszédfelismerésen alapuló információlekérő technológia okostelefonokhoz
- Új felső kategóriás tárolórendszer a Fujitsutól
- A Fujitsu új felügyeleti szoftverekkel fokozza az adatközpont
- Ismét a „K komputer” a világ legnagyobb teljesítményű szuperszámítógépe