Hétfőn várható tájékoztatás arról, hogy mikor indul újra a szerdán leállt internetes vonatjegy-értékesítés

Az augusztus 26. délutáni hír frissítése augusztus 27-én 20:00 órakor

A személyszállító vasúttársaság internetes jegyértékesítési rendszerének hardver és szoftverhiba miatti leállása és az online megvásárolt menetjegyek kinyomtatásának akadályozottsága miatt a külföldre utazók csak a menetjegyük ismételt megváltásával kezdhetik meg az utazásukat. A MÁV-START Zrt. a kellemetlenségek enyhítése érdekében utazási utalványt ad az érintetteknek és kezelési költség levonása nélkül, gyorsított eljárással téríti vissza az újabb vásárlás összegét.

A MÁV-START Zrt. internetes jegyértékesítési rendszerének szerdai leállása révén elsősorban a nemzetközi jegyet online megváltó utasok kerültek nehéz helyzetbe, hiszen az egyes országok társvasutainak jegyvizsgálói nem kötelesek vizsgálni, hogy vajon a Máv, vagy saját hibájából utazik valaki jegy nélkül. Ezért a büntetés elkerülésének egyetlen módja, hogy ismételten meg kell váltani a menetjegyet,  erre - ha az interneten nem is - bármely nemzetközi pénztárban lehetőség van. A MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata az e-ticket rendszer helyreállítása után gyorsított eljárással kezeli a dupla menetjegyváltások miatt beérkező kérelmeket, utasészrevételeket, és a vasúttársaság a lehetőségei szerint a legrövidebb időn belül téríti vissza az ismételt menetjegyváltás összegét. A kellemetlenségek enyhítése érdekében a MÁV-START Zrt. a felhasznált menetjegyek értékének egy részét utazási utalvány formájában visszaadja az utasoknak. A kuponok értéke ötezer forintonként ötszáz forint. Ezt és az újra kifizetett menetjegy árának visszautalását igényelni szükséges az ügyfélszolgálat bármely elérhetőségén: akár e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu<mailto:eszrevetel@mav-start.hu>) vagy faxon (06 1 511 2093) illetve levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.).

 

 

A MÁV Informatika Zrt. tájékoztatása szerint a MÁV-START internetes jegyértékesítési rendszere technikai okok miatt hétfőig bizonyosan nem lesz elérhető, ezért a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén továbbra sem üzemelnek.

 

 

Az E-Ticket rendszer leállását, az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Jelen esetben szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg. Így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az E-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.

 

A hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében.  A MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását.


Amíg a hardver- és a szoftverhiba kijavításra nem kerül sor, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, addig nem lehet visszaállítani az E-Ticket szolgáltatást.  A MÁV-START szombti közleménye azt ígéri, hogy hétfői tájékoztatásukban talán már meg tudják mondani a helyreállítás várható idejét.

 
Azoknak az utasoknak, akik az interneten keresztül belföldi menetjegyet vásároltak, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, nem kell új jegyet vásárolniuk, ők a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Ehhez és a pótdíjazás elkerüléséhez mindenképp az együttműködésükre van szükség a vonat fedélzetén: a menetjegy megvásárlásának igazolásaképpen feltétlenül szükséges, hogy megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy ún. utasleadási lapot tölt ki. Az így megadott, későbbi  beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén természetesen az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatni a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06 1 511 2093), levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció