Bővül az elektronikus piacterek forgalma
2011. augusztus 1.
Az előrejelzés realitását mutatja, hogy a piac vezető aukciós e-kereskedelmi platformjai, a Vatera.hu és a TeszVesz.hu átmenő forgalma több mint 10, nettó árbevétele pedig 35 százalékkal nőtt az idén április-júniusban az előző év megfelelő időszakához viszonyítva.
A két platform közleménye szerint az aukciós portálok átmenő forgalma idén a vizsgált hónapokban megközelítette a 7 milliárd forintot, bruttó árbevétele pedig átlépte az 550 millió forintot.
A platformok a második negyedévben a felhasználói számukat 25 százalékkal, árbevételüket pedig 35 százalékkal növelték 2010 megfelelő időszakához képest.
A két oldal regisztrált felhasználóinak létszáma átlépte a 2,7 milliót, miközben a feltöltött termékek száma másfélszereződött: míg 2010 áprilisa és júniusa között 23 millió, addig 2011 megegyező időszakában több mint 34 millió árucikk fordult meg a portálok kínálatában. Hasonló növekedés figyelhető meg az aukciók számában is, az oldalakon 2010-ben 11,8 millió, 2011-ben 14,5 millió árverést számláltak a vizsgált időszakban.
A közlemény szerint megnövekedett forgalom ellenére sem nőtt a piactereken elkövetett csalások aránya. A két piacteret is tömörítő allegroup.hu Kft. az e-kereskedelem biztonsága érdekében már több éve együttműködik a rendőrséggel, amit most kiterjesztett azzal, hogy júliusában a hatóságnak átadott egy, az e-kereskedelmi bűnesetek megelőzését és felderítését segítő kézikönyvet, amit a cég biztonsági csapata készített a rendőrség segítségével.
A társaság hatékonyságát mutatja, hogy a cég oldalain a csalni próbálók több mint 90 százalékát elkapják - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonsági tippek e-vásárlásnál
- Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Telko: árakat összehasonlító portálból távközlési webáruház
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát