A megfelelő szín akár 80 millió dollárt is érhet
2011. július 27.
“Ne essünk abba a hibába, hogy személyes ízlésünkre alapozzuk a színválasztást!” – hangsúlyozza a színek pszichológiájával foglalkozó Jill Morton, aki a Xerox felkérésére összeállította azt a hármas szabályrendszert, amelyet szerinte a vállalatoknak érdemes beiktatniuk a működési rendszereikbe, hogy ezzel is erősítsék cégük ügyfélmegtartó képességét.
1. Nézzük meg a színek állandósult pszichológiai hatását! Ez egyszerűbb, mint gondolnánk. Emlékezzünk csak a színek evolúciós gyökereire, a színek eredeti környezetére, mielőtt még a civilizáció jelentést adott nekik! Ha vállalatunk pénzügyi növekedéséről készítünk beszámolót, a zöld jó stratégiai választás, mert először a gyarapodó növényzet jut róla eszünkbe és a megújulás. Ügyfeleinket meggyőzhetjük, hogy cégünk megbízható, ha dokumentumunkban kék színt használunk, ami az ég színe, az egyetlen örökké jelen lévő motívum az ember életében.
2. Gondoljuk végig, melyek a saját üzletágunkban a jellemzően használt színek! Ennek a legjobb módja, ha listát készítünk a környezetünkben fellelhető ismert vállalkozásokról, és megfigyeljük az emblémáikon és marketinganyagaikon használt színeket. Ha megvannak a színek használatára vonatkozó adatok, érdemes elgondolkodni rajta, nincsenek-e ezek a színek túlhasználva. Ezután összpontosítsunk a megcélzott ügyfelekre! Ezek az emberek fogékonyabbak a megszokott színekre? Egy gyökeresen eltérő színválasztás vajon tudna új lendületet vinni üzleti kommunikációnkba? Vegyük figyelembe ezeket az eredményeket, amikor színt választunk!
3. Vizsgáljunk meg egy elfogadható alternatívát, vagy a hagyományos színektől eltérő választást! A legnagyobb márkák általában merész színeket választottak. Ha ezt saját vállalkozásunkra szeretnénk alkalmazni, gondoljuk végig, hogy egy radikális színválasztás sikeresen üzenne-e a megcélzott közönségünknek! Bizonyos esetekben a „vidám” színek, amilyen például a virító rózsaszín, kellőképpen felhívják a figyelmet egy közelgő leértékelésre vagy eseményre, de ha túlzásba visszük, ezek a „sokkoló” színek vissza is üthetnek.
A kiemelések használata egy másik módja az izgalmas és egyedi színstratégia felépítésének. A FedEx kiváló példája annak a márkaépítésnek, ami jól használja a színek örök érvényű szimbolizmusát, az alternatívákat és a kiemeléseket. A vállalat egy hagyományos zöld színt választott a szárazföldi fuvarszolgáltatásaihoz, és egy izgalmas pirosas-narancs színt a gyorsabb és hatékonyabb expressz szolgáltatásaihoz.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőben képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Letölthető a Windows 8 nyilvános bétája
- Microsoft Windows 8 “Consumer Preview” verzió
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- Minute of Mango: Trükkök Windows Phone felhasználóknak [Videó]
- Képernyőfotók „beszélnek” a Windows Phone Tangóról
- A munkavégzés hatékonyságát növelő mobilalkalmazást fejlesztett a Xerox
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Adverticum AdServert használ a CEMP Sales House
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje