Robbanásszerű növekedés várható a vállalati mobilalkalmazások használatában
2011. július 8.
Az okostelefonok és táblagépek népszerűsége itthon is dinamikusan növekszik, de a felhasználók többnyire még személyes célokra (e-mailezésre, böngészésre, dokumentumok olvasására, gps-navigációra vagy filmezésre) használják készülékeiket. Bár a mobileszközökön elérhető felhőalkalmazások a vállalati területen is újfajta szabadságot és hatékonyságot tesznek lehetővé, az adatbiztonsággal kapcsolatos félelmek egyelőre sok cégvezetőt visszatartanak attól, hogy e korszerű technológia üzleti előnyeit kihasználják.
Az ENIAC Computing tapasztalatai szerint a hazai vállalatvezetők jelentős része még mindig úgy gondolja, hogy üzleti adatai akkor vannak a legnagyobb biztonságban, ha azokat „házon belül”, a társaság saját számítógépein, szerverein tárolják. Ezzel szemben Arányi Sándor, a vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég ügyvezetője arra hívja fel a figyelmet, hogy a szolgáltatásszerűen nyújtott felhőalkalmazások nemcsak biztonságosabbak, de jóval nagyobb kényelmet, mobilitást és költséghatékonyságot is kínálnak, mint a vállalaton belüli megoldások.
„A társaság jelentős erőforrásokat és költségeket takaríthat meg a távoli alkalmazásszolgáltatás igénybevételével” – mutat rá Arányi. „Ilyenkor nem a cég, hanem a szolgáltató gondoskodik a szükséges szoftverek megvásárlásáról, telepítéséről és rendszeres frissítéséről, csakúgy, mint a központi szerverek karbantartásáról, hűtéséről, áramellátásáról, illetve az adatok folyamatos mentéséről és védelméről. Ma már mindez elérhető egyetlen, tervezhető, havidíjas szolgáltatás keretében.”
Arányi Sándor a számítástechnikai felhőszolgáltatás további nagy előnyét abban látja, hogy használatával a cégek munkatársai bárhol, bármikor – akár útközben is – hozzáférhetnek a munkájukhoz szükséges vállalati adatokhoz, információkhoz. Az ügyfelekhez kijáró üzletkötők, tanácsadók vagy szervizes kollégák mobileszközeik segítségével ugyanúgy beléphetnek a vállalat ERP- vagy CRM-rendszerébe (információkat, kimutatásokat kérhetnek le, adatokat, fájlokat tölthetnek fel), mintha az irodában dolgoznának. A szakember arra számít, hogy az okostelefonok és táblagépek elterjedésével, illetve a vállalati mobilalkalmazások fejlődésével, a hazai cégvezetők közül is egyre többen ismerik majd fel a felhő alapú technológia gyakorlati jelentőségét, a munkatársak eredményességének és az ügyfelek elégedettségének növelésében betöltött szerepét.
Kapcsolódó cikkek
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat