Jól debütált a fesztiválkártya a VOLT-on
2011. július 2.
Nagy tömeget vonzó fesztiválon először működött élesben a Metapay Fesztiválkártya, amely a készpénzmentes fizetést teszi lehetővé a 19. VOLT Fesztiválon. A látogatók egy műanyag kártyát kapnak, s az arra feltöltött összeget költik a rendezvény során: a terminálokhoz érintett kártyák segítségével kerül kifizetésre a vásárlás.
A Metapay szolgáltatása képes arra, hogy alkalmilag létrehozott, nem állandó helyszínen megteremtsen egy virtuális, kártyás fizetési rendszert, amely az adott időszakban folyamatosan képes kiszolgálni több tízezer embert, s lebonyolítani több százezer tranzakciót.
A Fesztiválkártya a világon egyedülálló, ebben a formában sehol másutt még nem használt, innovatív termék. Teljesen magyar fejlesztés eredménye, amely a készpénzmentes fizetési szolgáltatás egyik legeredetibb, s legkiforrottabb megoldása.
Más fesztiválokon – Magyarországon éppúgy, mint a nyugati világ nagy hírnévnek örvendő fesztiváljain – ugyan egyre inkább terjednek a készpénzmentes megoldások, de azok még mindig jellemzően papírból készült kuponokra épülnek, fix, előre meghatározott értékkel. A kártya azonban egy bonyolult informatikai rendszerre támaszkodva tetszőleges értékű feltöltéssel, azonnali fizetési lehetőséget biztosít a kártyán keresztül és tetszőleges értékű áru vásárolható vele.
A tapasztalatok alapján kijelenthetjük, hogy valóban hasznos újdonságról van szó, ami segíti a fesztiválozókat, és az árusoknak is egyszerűsödik a dolga, hiszen csak be kell ütni az összeget egy terminálba, és a vásárló azonnal fizethet, nincs várakozási idő. Az esetek nagy kis százalékában a kártya olvasása során hibát is tapasztaltunk, de ez nem jelent semmiféle veszélyt a "számlánkra" nézve, mindössze egy pár másodperccel "kerül többe" a tranzakció.
A biztonság növelése érdekében kapható tok és nyakpánt is, melyet a már feltöltött kártyával tudunk a feltöltőpontokon és a fesztiválboltban megvásárolni, "mindössze" 1500 forintért.
A fesztiválozó tömegben a 18 évnél fiatalabbak alkoholvásárlási lehetőségét megszűntetni próbáló karszalag (melyet minden 18 év feletti fesztiválozó kaphat a bejáratnál) azonban nem tűnt megfelelő megoldásnak. A VOLT eddigi négy napja alatt egyetlen olyan vendéglátóhellyel sem találkoztunk a fesztivál területén, ahol gondot jelentett volna sörvásárlás során, hogy nincs ilyen karszalag a kezünkön. Reklámfelületnek azonban nem utolsó lehetőség, az Új Magyarország logó és felirat ettől függetlenül a fesztiválozók nagy részének kezén megtalálható. (Azt is megtudtuk a rendezőktől, hogy elméletileg van ellenőrzés arra, hogy a pultban állók valóban csak annak adnak-e alkoholt, akinek van ilyen karszalagja, gyakorlatilag azonban ők is tudják, hogy ezt nem igazán figyelik a vásárlásokkor...)
Kapcsolódó cikkek
- 2012-ben is Londonban mutatják be a világ legjobb fotóit
- BrandFestival és r-time: két konferencia egy platformon
- Ingyenes WiFi a Budavári Borfesztiválon
- Heineken Balaton Sound: hálózat és buli magasfokon
- Teltházzal zárt a VOLT
- Az idő pénz(tárca) is egyben...
- Teltház a soproni szállodákban - Ma indul a 19. VOLT Fesztivál
- Online Sziget pólótervező pályázat
- A Heineken Balaton Sound-on fesztiválozik az ACE Telecom
- Már csak két napig kapható kedvezményes jegy a VOLT-ra