Tovább nőnek az internettel kapcsolatos várakozások
2011. június 29.
Idén is folytatódik az Ipsos – Marketing@Media Index kutatássorozat, amelyben a hazai marketingkommunikációs szakma legmeghatározóbb személyiségei értékelik a piaci tendenciák várható alakulását. Közülük most Domokos Szilárd e témával kapcsolatos gondolatait adjuk közre.
A 2011 második negyedévében elvégzett felmérés eredményei szerint tovább nőttek az internet reklámbevételével kapcsolatos várakozások, a válaszolók négyötöde növekedést prognosztizál a szegmensben.
A válaszadók több mint kétharmada csökkenést jövendöl a napilapok és magazinok piacán, míg a rádiók esetében valamivel több, mint a felük. Az outdoor esetében ebben a negyedévben többségbe kerültek azok, akik inkább csak stagnálást várnak, jelenleg csupán egyharmaduk jósolja, hogy tovább fog csökkenni a reklámbevétele.
A kábeltelevíziók területén remélnek még nagy növekedést a szakemberek, kétharmaduk szerint nőni fog, míg csupán 10%-uk jósol csökkenést. Az országos televíziók esetében viszont jelentősen alacsonyabb a pozitív várakozásúak aránya (15%), a legtöbben (46%) inkább stagnálást jövendölnek, 39%-uk szerint pedig csökkenés várható.
A kutatásban résztvevők a saját vállalatuk helyzetét inkább pozitívan ítélik meg 2010 hasonló időszakához képest. Egyharmaduk szerint javulni fog, 46%-uk stagnálást vár, míg csak 22%-uk számít rosszabb helyzetre.
Szektorok szerinti bontásban leginkább az OTC és az Autó szektor esetében gondolnak növekedésre, ám minden területen a válaszadók egyharmada-fele inkább stagnálást jósol. Legnagyobb reklámköltés csökkenésre a Telco szektorban számítanak (24%).
Az eredmények feldolgozásánál az Ipsos minden egyes kategóriánál megvizsgálta a csökkenést, stagnálást, illetve növekedést jóslók százalékos megoszlási arányát, s az MRSZ reklámköltési adatait figyelembe véve súlyozta az egyes médiatípusokat, szem előtt tartva a válaszadók saját cégre vonatkozó előrejelzéseit. A Médiaindex bázisértéke – ami akkor állna elő, ha a kedvező és kedvezőtlen hatások a várakozások alapján kioltanák egymást – 1000 pont. Az előző negyedévhez képest a csökkenés lassulását várják a szakértők a piacon, így az index értéke 979-ről 980-ra módosult.
Kapcsolódó cikkek
- A nők táskák után kutatnak a neten
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Az emberi agy rejtélye megoldódni látszik?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Biztonságosabb internet - milyen veszélyek leselkednek ránk és gyermekeinkre?
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Sokfelé tekintgetünk, de választani nem nagyon akarunk
- Karácsony a Marson
- Internet Turbo
- A nők agyát jobban károsíthatja az alvási légzészavar