Hang-súlyeltolódás

Info 2000: fele telefon

Az informatika belső tartalmának átrendeződését mutatta az Info 2000. Úgy is mondhatjuk, hogy a távközlés és telekommunikáció nagy győzelme volt az Info, ha a távközlés és a hagyományos számítástechnika arányát tekintjük kiindulópontnak. A klasszikus számítástechnika csak a másodhegedűs szerepét játszotta, a "stabil és mobil" internethasználatot és az adat-hang konvergenciát kínáló megoldások mind azt bizonyították, hogy véglegesen eljött az alkalmazások kora, amely célszámítógépekre épül, és ma már egészen más feladatokat kapnak a processzorok, mint a hőskorban.
Az A pavilon minden pontjáról a vezetékes és mobiltelefonos cégek emblémái köszöntek vissza, a "telco" cégek többnyire az új szolgáltatásokra (IP-telefon, call-center, alközpontok stb.) alkalmas eszközeiket és megoldásaikat mutatták be.

A Kapsch standjának egyik újdonsága volt például az IP-telefon, de a hagyományos alközpontokkal is találkozhattak a látogatók, ugyanakkor a távközlési szolgáltatók számára is felvonultatták újdonságaikat, így a DMS-100/ADS főközponti rendszert, az intelligens hálózatokat vagy az adatátviteli és széles sávú alkalmazásokat.

A Matáv mellett megjelentek az alternatív távközlési szolgáltatók, akik amellett, hogy egymással is versenyeznek, legfőképpen a mobilcégek szolgáltatásaival konkurálnak. Olyan készülékekkel is találkozhattunk, amelyek még mindig képesek voltak új funkciókat kínálni akkor, amikor már sokan a stagnálást jósolták.

Az Ericsson például alig néhány nappal a vásár előtt mutatta be az R250s Pro mobiltelefont, amelyből száz segítette a tiszai árvízveszély leküzdését. A Nokia az Infón válaszolt, és kiállította a hasonlóan por-, víz- és ütésálló készülékét, a 6250-est, s emellett három WAP-képes készüléket (6210-es, 9110i WAP és 8890-es) is az A pavilonban láthattak először Magyarországon, amelyek a harmadik negyedévben kerülnek kereskedelmi forgalomba.

A 6210-es kétsávos GSM 900/1800 mobiltelefont elsősorban a mobil szakembereknek szánták a fejlesztők, akiknek fontos, hogy folyamatos hozzáférésük legyen az adott percben érvényes információkhoz. A nyilvános WAP-szolgáltatásokon túl a Nokia 6210-es valamely vállalat hálózatára is könnyedén rá tud kapcsolódni a Nokia 1.0-s WAP-szerverének segítségével, így a telefon tulajdonosa hozzáférhet cége fontos információihoz, adatbázisaihoz, a belső hálózathoz, illetve az e-mail szerverhez. A szintén kétsávos 6250-es modellt a szabadban dolgozóknak, a szolgálatukat külső terepen végzőknek és a természeti sportok szerelmeseinek dolgozták ki. A szokásos telefonjellemzőkön és a WAP 1.1-kompatíbilis böngészőn túl a Nokia 6250-esnek automata hangerő-szabályozója, illetve hangerőmérője és beépített stopperórája is van.

A 8890-est a tengerentúlra is gyakran utazó üzletembereknek ajánlják, mivel a készülék a 900 MHz mellett az 1900 MHz-es GSM-rendszerben is használható, a Nokia 9110i kommunikátor pedig olyan sokcélú kommunikációs eszköz, amely egyesíti az adatátvitelre és SMS-üzenetek küldésére, fogadására is képes GSM 900-as telefont és faxot, sőt a WAP révén a mobilinternetezés, az e-mail, a vezeték nélküli képtovábbítás funkcióit, de tartalmaz egy elektronikus zsebnaptárt is.

A Matávcom a telekommunikációs társaság stratégiai partnereivel és leányvállalataival integrálta kiállítását: a BCN, a Bosch, a Siemens és az X-Byte kiállítási helyszíneinek tematikáit a kiállítás területén megvalósított hálózat foglalta egyetlen rendszerbe. Mindez a helyi informatikai hálózatok technológiai hátterének felsorakoztatása mellett a nagy teljesítményű hálózatok menedzseléséhez és integrációjához szükséges szoftverek működését is demonstrálta.

A hang-adat integrációjára két megoldást mutattak be: egy útválasztóba (routerbe) integrálták a hangátvitelt, illetve egy alközpontot bővítettek ki informatikai képességekkel.

A hálózati integráció mellett ugyanilyen jelentőségű volt a bemutatott alkalmazások, valamint a számítógép-telefon integrációja. Erre két példával is szolgált a Matávcom: a CTI-SAP megoldásban az ismert vállalatirányítási szoftvert egészíti ki a számítógép-telefon integráció, a bemutatott Business Call Center pedig személyre szabott, moduláris, professzionális telefonszolgáltatásokat nyújt a bejövő és a kimenő hívások esetében egyaránt.

Az Infón mutatkozott be a cég legújabb szolgáltatása, az internet alkalmazásának egy új területe: az e-Track műholdas nyomkövető rendszer. Az e-Track szolgáltatás a hagyományos GPS rendszert és a GPS-vevőkészüléket kapcsolja össze egyetlen hálózattá a mobiltelefonnal és az internettel.

A Compaq szinte teljes termékskálájának bemutatása mellett két fontos bejelentésének helyszínéül választotta az Infót. A nyitónapot követően jelentették be, hogy a Compaq Financial Services (a Compaq tulajdonában lévő pénzügyi és lízing-leányvállalat) megállapodást írt alá a Budapest Lízing Rt.-vel, így a Compaq ügyfelei Magyarországon is élvezhetik a teljes körű számítástechnikai finanszírozási megoldások előnyeit.

A megállapodás a Compaq Financial Services tevékenységének világméretű kiterjesztéséhez illeszkedik; alapvető célja, hogy a gyorsan fejlődő magyar piaci igényeket magas színvonalon elégítse ki. Hazánk a 36. ország a világon, ahol a Compaq Financials aktívan van jelen. Ehhez kitűnő alapot jelent a Compaq hazai leányvállalata, amely az ország legnagyobb informatikai cége, vezető a rendszerintegrátor-, a szerviz- és a számítógéppiacon egyaránt.

A bejelentés értelmében a Compaq Financial Services a Budapest Lízinggel együttműködve teljes körű és teljes élettartamra vonatkozó szolgáltatáscsomaggal segíti a Compaq hazai ügyfeleit. A szolgáltatások: igényfelmérés, ügyfelek technológiai megoldásainak finanszírozása, ügyfelek IT-eszközeinek nyilvántartása és menedzselése függetlenül azok elhelyezkedésétől, technológiai frissítés az avulás megelőzésére (ez a szolgáltatás a negyedik negyedévtől kerül a kínálatba), az eszközök visszavétele a lízing futamidejének lejártakor.

Két nappal később jelentették be, hogy a Compaq és a Carnation Consulting az e-business területére érvényes stratégiai szövetséget kötött, egyidejűleg bemutatták azokat a lokalizált modelleket, amelyekkel elsőként a Compaq jelent meg a piacon.

MultiCenterek a szünidőben

Az Info két pavilonja között felállított Mobil MultiCenterben már a nyárra készültek. A Budapesten, Egerben, Nyíregyházán és Székesfehérváron található állandó központokban az iskolai szünidőben is jól képzett szakemberek pedagógiailag jóváhagyott programokkal biztosítják, hogy az óvodás- és iskoláskorú gyerekek játékosan haladjanak előre a számítástechnikai ismeretek elsajátításában.

A MultiCenterekben május végéig 20-40 százalékos kedvezménnyel adómentesen vásárolhatják meg a nyári időszakra érvényes belépőket a szülők, illetve a munkaadók, akik ezzel segíthetik munkatársaikat abban, hogy gyerekeiket a szünidőben is biztos helyen tudják.

Az Ericsson új cége

Fodor István, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója az ASSONO Ericsson Kommunikációs Kft. megalakulásának bejelentésekor kifejtette, hogy a telefónia ma már mást jelent, mint néhány évvel korábban, a telekommunikációs iparág több területén is folyamatos a változás, a korábban domináns kapcsolt kommunikáció szerepe érezhetően megváltozott.

A technológia fejlődőséből adódóan a telekommunikációs ipar egyes termékei - amelyek üzembe helyezése nemrég még bonyolult mérnöki tevékenységet igényelt - komplettebbek, egyszerűbben üzembe helyezhetők, gyakorlatilag "polcról" árusíthatóvá váltak. Ugyanakkor az üzleti folyamatok is felgyorsultak. A hatékonyság növelése érdekében a világ számos országában, így Magyarországon is, az Ericsson külön céget hoz létre a privát hálózatok piaci területére, amely egy folyamat első lépése.

A Magyarországon létrehozott cég neve ASSONO Ericsson Kommunikációs Kft. Az Infón bejelentett program eredményeként az Ericsson többcsatornás, gyors értékesítési formát hoz létre, amely egyesíti a hazai és a nemzetközi tapasztalatokat, s folyamatosan megújuló termékskálával látja el a piacot. A többcsatornás értékesítési rendszer azt jelenti, hogy a termékek és rendszerek eladása helyett forgalmazók erős hálózata szolgálja majd ki a megrendelőket, a korábbiaknál nagyobb versenyképességet biztosítva.

Az Ericsson Magyarország vezető vállalatokkal fennálló közvetlen kapcsolata speciális tudás átadásán, oktatáson és innovatív üzleti megoldások szállításán alapul majd, mindez az internetre és a mobilitásra helyezett hangsúllyal, ami elsősorban egy integráló, konzultációs tevékenységen keresztül jelenik meg.

Az Ericsson elkötelezettségét az egyéni felhasználók piaca mellett továbbra is olyan nagy hozzáadott értékkel rendelkező üzleti megoldások, termékek és rendszerek szállítása jelenti, amelyek támogatják a konvergáló adat-, hang-, multimédia- és mobilhálózatokat. Az ASSONO megalakításával az Ericsson nem titkoltan a piaci részesedés növelését kívánja elérni.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció