Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza
2011. június 10.
A héten Barcelonában tanácskozó IAB Europe, amelynek elnökségébe most első ízben választottak be magyar tagot is Somogyi Endre személyében összegezte a tavalyi online reklámköltést is. A beszámoló a display-hirdetés reneszánszáról szólt, mert ez a szegmens tavaly lekörözte a korábban minden másnál gyorsabban növekvő kereső-marketinget is, 21,3 százalékos növekedéssel újra húzóterületté lépett elő.
Az átlagnál is gyorsabban nőtt a display-hirdetés Írországban (2009-hez képest 31%-kal), Spanyolországban (30%) és Oroszországban (27%).
Az AdEx 2010 jelentés szerint a tavalyi interaktív reklámköltés 17,7 milliárd euró volt, ami a válságnak azt a hatását mutatja, hogy az egyéb reklámozási területek irányából egyre inkább a hatékonyabb és mérhetőbb online marketing felé fordulnak a cégek, gyakorlatilag ez az egyetlen reklámterület, amely számottevő - 15,3 százalékos - növekedést tudott felmutatni (a teljes hirdetési piac épp az online növekedésnek hatására produkált összességében 5 százalékos növekedésti). Érdekesség, hogy az európai növekedéssel szinte teljesen azonos az online marketing magyarországi növekedése, a tavalyi 27,2 milliárd forintos költés 15,9 százalékos bővülést jelent 2009-hez képest.
Az európai reklámköltés tekintélyes részét (közel háromnegyedét) mindössze hat országhoz köthetjük, sorrendben: Anglia, Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország és Spanyolország. Anglia az első abban a tekintetben is, hogy mely országban teszi ki az online hirdetés a reklámtorta legnagyobb szeletét, a konkrét érték 28,7%, de 28 százalékkal szorosan a nyomában van Dánia is.
Közép- és Kelet-Európa országai a teljes európai internetes hirdetési piac 9,8 százalékát adják, Magyarország pedig egyelőre csak kerekítési hiba: nem egészen 0,6 százalékkal járultunk csak hozzá az európai interaktív reklámköltéshez.
A mobil-hirdetések most először kerültek bele az IAB Europe AdEx-jelentésébe. Bár a 25 tagország közül erről a területről csak 12 nyújtott be piaci jelentést, ezek a számok világosan mutatják, hogy 2010 mindenképp áttörés a mobil-hirdetési piacon is, az okos-telefonoknak és az alkalmazásoknak hála megmozdult valami, és ma már a telejes interaktív reklámköltés 2-3 százalékát a mobil-hirdetési kategóriába kell sorolnunk. A mobil reklám különösen népszerű Finnországban, ahol ez az arány 11,4%, Magyarország a maga 0,7 százalékával a hatodik helyet foglalja el az adatot szolgáltató 12 IAB-tagállam között.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámfilmben az Acer Iconia Tab A200 [Videó]
- Kissé szemtelen Samsung Galaxy S II reklám az Egyesült Államokból
- Húsz méteres Windows Phone mobil New Yorkban [Videó]
- Félezer reklámfilmzenéből kiválasztották a legjobbakat
- Nagyszabású T-Home akció
- A Leo Burnett építi a Bookline-brandet
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től
- QR-kód a röplabdás csajokon
- Egyre kevesebb reklámbevétel marad a hazai online médiában
- Változások az IAB Magyarország alapszabályában és vezetésében