A vállalatok 52 százaléka használja marketing célokra a közösségi médiát
2011. június 9.
Világszerte a vállalatok 52 százaléka használja a közösségi médiát – például a Twitter és Weibo oldalakat - a már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartásra és információcserére. Ez a kommunikáció már a saját munkatársak felé is egyre fontosabb tájékoztatási csatornává válik: a cégek 53 százaléka ösztönzi dolgozóit, hogy csatlakozzanak olyan szakmai hálózatokhoz, mint például a LinkedIn, a Xing vagy a Viadeo.
A fenti adatok abból a nemzetközi felmérésből származnak, amit 17 000 vállalatvezető és tulajdonos részvételével 2010 augusztusában végzett el a Regus. A kutatás szerint ez időben a vállalatok 40 százaléka szerzett új ügyfeleket a vállalat közösségi média tevékenysége révén, idén pedig ez az arány további 7 százalékkal növekedett.
A közösségi média használata lehetőségből szükségszerűséggé vált. A vállalatok 74 százaléka egyetért abban, hogy a marketing stratégiák ilyen jellegű tevékenység nélkül nem lehetnek igazán sikeresek. A kijelentés komolyságát alátámasztja, hogy a cégek 39 százaléka hajlandó marketing büdzséjének akár egy ötödét is erre a célra fordítani, 8 százalékuk pedig még nagyobb befektetést szentel a közösségi médiának. Emellett azonban, fontosnak tartják, hogy a marketing mix kiegyensúlyozott maradjon; 61 százalékuk meg van győződve róla, hogy egy sikeres kampányhoz szükség van a hagyományos és a digitális technikák együttes használatára.
Kapcsolódó cikkek
- A nők táskák után kutatnak a neten
- Az emberi agy rejtélye megoldódni látszik?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Ipsos Kifizetődő a közösségi lét
- Vállalati közösséget épít az Office 365-tel a Tesco
- A Facebook használata irigységet és elégedetlenséget válthat ki
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Karácsony a Marson
- Magyar nyelvű tanulmány közösségi oldalak akadálymentesítéséről fogyatékkal élők számára
- A nők agyát jobban károsíthatja az alvási légzészavar