Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt

Jóllehet az első bónuszt, illetve kupont kínáló magyar oldalak még nincsenek egy évesek, az idén áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást. Az online vásárlói kedv növekedése annak tükrében is érdekes a GKIeNET-BCE E-business Kutatóközpont felmérése szerint, hogy 2009-ben még a magyar fogyasztók 47 százaléka negatívan állt az akkor még csak papíron osztogatott kedvezményekhez.

A csütörtökön közölt felmérés szerint korábban még a marketing szakemberek is óvatosan bántak a kuponos vásárlás meghirdetésével azért, mert a vásárlói mentalitás szerint ami olcsó, vagy leértékelt áru, az szégyellnivaló. A kutatás szerint ehhez társult a kuponos vásárlás okozta bonyodalom, a sokszor ellenszenves eladói hozzáállás, illetve online környezetben a vásárlással szemben tanúsított bizalmatlanság.

 A felmerés szerint azonban lehet, hogy ez a negatív attitűd megváltozik az online értékesítés hatására, s a közösség ereje bizalmat kelt a vásárlókban: a feltételezés jogosságát mutatja, hogy az idén áprilisig a magyarországi bónusz-kupon vásárlók 19 százaléka a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást.

 A közlemény szerint a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás. A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve, kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt. Az ajánlatok időkorlátja miatt pedig azonnali döntési helyzetbe is kerülnek.

 A gomba módra szaporodó bónusz-kupon vásárlás lehetőségét kínáló oldalak pedig naponta rukkolnak elő kívánatos ajánlatokkal, és lassan naponta jelennek meg ilyen ajánlatokat kínáló webes vállalkozások is.

 Az úgynevezett "hosszú farok" hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől.

 A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélye megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, s nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció