Microsoft újdonságok a MIX11 fejlesztői konferencián: IE10, Kinect SDK, Phone 7, Silverligh 5, Azure...

Az immár hatodik éve megrendezett MIX konferencia a Microsoft, a webdizájnerek és a fejlesztők között zajló folyamatos párbeszéd fóruma. Az idei kétnapos rendezvényen a Microsoft - az Internet Explorer 9 (IE9) debütálása után csupán 4 héttel - máris elérhetővé tette a böngésző utódjának, az Internet Explorer 10-nek az ún. "platform preview" verzióját, amely az IE9 HTML5-támogatásának és sebességének továbbfejlesztésére épül. A konferencián emellett bemutatkozott a Kinect SDK, azaz a világrekorder eladásokkal büszkélkedő kontroller nélküli játékkonzol-megoldás, a Windows Phone 7 új fejlesztői platformja, a Silverlight 5 bétája, valamint a Windows Azure felhőrendszer is új képességekkel gazdagodott. 

 
 

A fejlesztők egy komoly technológiai kihívással szembesülnek napjainkban: mivel a fogyasztók többféle eszközt használnak egyszerre, a teljesítmény és a felhasználói élmény érdekében minden készülékre újra kell írni az ezeken futó alkalmazásokat. Ennek eredményeképp, az olyan technológiai szabványok, amelyek kiváló teljesítményt nyújtanak a webes eszközökön – mint például a HTML5 –, igen fontos szerepet játszanak. Eme trendnek köszönhetően a fejlesztők olyan technológiák irányába fognak elmozdulni, amelyek nemcsak, hogy megfelelnek a szabványoknak, hanem ki is aknázzák az adott eszköz képességeit az átütő erejű webes alkalmazások létrehozása érdekében.

Az Internet Explorer 10 az IE9-ben megjelent újdonságok, többek között a hardveres gyorsítás és a HTML5-támogatás továbbfejlesztése mellett új szabványokat is támogat, amilyen például a CSS3 Gradients a háttérképek esetében, vagy a CSS3 Flexible Box Layout.

Az Internet Explorer 10 fejlesztők számára ajánlott Platform Preview verziója a http://www.IETestDrive.com oldalról tölthető le, ahol a böngésző kódja várhatóan háromhavonta újul meg. A böngésző képességeit bemutató demók a http://www.microsoft.com/presspass/events/mix weboldalon találhatók.
 

A Microsoft ma nyújtott először mélyebb betekintést a Windows Phone következő verziójának fejlesztési platformjába. Ez a verzió az év második felében jelenik meg az új és meglévő készülékekhez. A fejlesztők tehát hamarosan frissített Windows Phone fejlesztői eszközökkel dolgozhatnak. Közéjük tartozik egy performance profiler és egy érzékelő-szimulációs eszköz, amelyekkel a fejlesztők integráltabb és nagyobb teljesítményű alkalmazásokat írhatnak. Az új alkalmazásplatform előnyei:
   - Alkalmazás-multitasking a háttérfeldolgozáshoz, a hang- és fájlátvitelhez és az alkalmazások közötti gyors váltáshoz.
   - Mélyebb telefonintegráció, így az alkalmazások jobban ki tudják aknázni a Live Tile-ok, azaz az élő mozaikok sokoldalúságát.
   - Hozzáférés a fényképezőgép és a mozgásérzékelő könyvtárához, így a fejlesztők olyan alkalmazásokat építhetnek, amelyek beágyazva támogatják az eszköz hardverét és a kiterjesztett valóság (augmented reality) élményét nyújtják.
 
Az új képességekkel a fejlesztők még kreatívabb és lebilincselőbb alkalmazásokat és játékokat készíthetnek a Windows Phone-ra. A Windows Phone-hoz készült ingyenes fejlesztői eszközök májustól lesznek elérhetők. A 38 ezer regisztrált fejlesztő, a több mint 13 ezer alkalmazás és az eredeti Windows Phone fejlesztőkészlet 1,5 milliós letöltési adata is jól mutatja, hogy a fejlesztők képezik a gyorsan bővülő Windows Phone ökoszisztéma alapját.
„A Windows Phone következő verziója jól érzékelteti, hogyan fejlesztjük tovább stratégiánkat annak érdekében, hogy a fejlesztők proaktívan tudjanak reagálni a felhasználói igényekre, kihasználva a gazdagabb felhazsnálói élményben, a nagyobb teljesítményű alkalmazásplatformban és az alkalmazás-ökoszisztémában rejlő lehetőségeket” – mutatott rá Joe Belfiore, a Windows Phone programot irányító Microsoft-alelnök. 
 
 

Az Xbox 360 konzolhoz készült Kinect nemrég bekerült a Guinness rekordok könyvébe a két hónap alatt a legnagyobb számban eladott otthoni eszközként. A Kinect felhasználói – vezérlő használata nélkül – egész testükkel és hangjukkal részt vehetnek a játékban és a szórakozásban. A Kinect 2010 novemberi megjelenése óta a rajongók többféle szokatlan és nem játékhoz kötődő alkalmazási területen is kipróbálták a megoldás kínálta lehetőségeket. A mai MIX konferencián a Microsoft részletesen bemutatta a Windowsra készült Kinect SDK béta változatának egyes jellemzőit: 
   - Megbízható test- és végtag követés: a rendszer képes követni a Kinect látómezejében mozgó egy vagy két személy testének és végtagjainak helyzetét. 
   - Fejlett hangjellemzők: négyelemű mikrofontömb, fejlett akusztikus zaj- és visszhangszűréssel a kiváló hangminőséghez; hullámformáló funkció az aktuális hangforrás azonosításához; integráció a Windows beszédfelismerő API-jával.
   - XYZ mélységérzékelő kamera: szabványos színes kamera-stream hozzáférés és mélységadatok, amelyek jelzik a tárgy Kinect kamerától számított távolságát.
Az alábbi címen jelentkező fejlesztőket a Microsoft értesíti a Kinect SDK béta változatának bevezetéséről: http://research.microsoft.com/kinectsdk.
 
 

A Microsoft arról is beszámolt, hogy már elérhető a Microsoft Silverlight 5 béta változata, amely a rich media és az alkalmazásfejlesztés terén kínál újdonságokat. Új képességei közé tartozik a videominőséget és -teljesítményt javító hardveres videodekódolás, és a Trickplay megoldás, amely lehetővé teszi egy videó sebességének módosítását anélkül, hogy a hang magassága megváltozna. A Microsoft Silverlight 5 bétájának új Microsoft XNA-alapú felülete lenyűgöző 3D vizuális megjelenítést nyújt az alkalmazásokon belül, számos fejlesztői produktivitást és végfelhasználói élményt fokozó, új jellemzővel együtt. Bővebb tájékoztatás és a letölthető béta változat az alábbi weboldalon érhető el: http://www.microsoft.com/silverlight.
 
 

Fenti újdonságok mellett a Windows Azure is új,, mindenki számára elérhető képességekkel gazdagodott. Közöttük olyan szolgáltatások is szerepelnek, amelyek gyorsítják az alkalmazások teljesítményét és biztonságos, nyílt hozzáférést nyújtanak a webes alkalmazásokhoz a népszerű identitás-szolgáltatókon (Microsoft, Facebook és Google) keresztül. Szintén mától elérhető a Windows Azure forgalommenedzselő képességének technikai előzetese (community technology preview). Ennek segítségével a fejlesztők kiegyensúlyozott alkalmazásteljesítményt érhetnek el az egyes földrajzi régiók között. Június végétől pedig hozzáférhető lesz a Windows Azure média-streaming képességeket nyújtó tartalomszolgáltató (CDN) hálózatának előzetes változata. Bővebb információ ezekről a fejlesztésekről itt található: http://blogs.msdn.com/b/windowsazure.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció