Reklámmal olcsóbb a Kindle
2011. április 12.
Az Amazon - egyelőre csak és kizárólag az amerikai piacon - bevezette a reklámok megjelenítését az elektronikus könyvolvasóján. Ezek elviseléséért cserébe: az a Kindle készülék, amelyiken az induló oldalon (vagy a képernyővédőkön) speciális ajánlatok jelenhetnek meg, 25 dollárral olcsóbb, és ráadásként még a házhozszállítás is ingyenes.
Az Amazon weboldalán most 139 dollárért rendelhető meg a WiFi-s (vagyis 3G kártyát nem tartalmazó) Kindle, s ehhez társul az ajánlat, miszerint elég 114 dollárt fizetnie annak, akit nem zavar, ha a képernyővédő szponzorált, vagy ha a "HOME" képernyő alján különféle szöveges reklámok jelennek meg. Az Amazon hangsúlyozza, hogy a reklám nem zavarja a könyvolvasást, és maguk a kiküldött üzenetek is hasznosak lehetnek, példaként ugyanis ilyeneket említ az oldal:
- 20 dolláros Amazon ajándékkártya 10-ért
- 6 dollárért hat hangos könyv (68 dollár értékben)
- Válassz 1 dollárért egyet az Amazon zeneboltjának egy millió albumából
- Harmincdolláros termékek tízért az Amazon Denim vagy Swim Shopjából
A szponzorált képernyőkímélő kapcsán az Amazon a vásárlókat is bevonná abba a döntésbe, hogy mi is az, amit a közönség szeret. Rövidesen elindítják az AdMash nevű oldalt (jelenleg még csak egy bevezető kép van rajta), és aki innen letölti készülékére a "hirdetés-keveréket", az - váltogatva a képernyőket - kiválaszthatja, hogy melyik szponzorált képernyővédőt szeretné látni. A közönségszavazás kiterjedhet a formára is, vagyis arra, hogy inkább tájképek, esetleg épületek, vagy éppen utazási képek legyenek-e a szponzorált képernyővédők.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a belső - amazonos - reklámok mellett a cég tervezi-e idegen reklámok megjelenítését is, de a modell tulajdonképpen elvezethet akár ahhoz a gondolathoz is, hogy a könyvolvasók és a könyvek árát nem feltétlenül az olvasóknak kell megfizetni, megfizethetik azok is, akik valamilyen reklámüzenetettel épp ezeket az olvasókat vennék célba.
Kapcsolódó cikkek
- Abszolút környezetbarát: napelemes e-könyv olvasó
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
- Reklámfilmben az Acer Iconia Tab A200 [Videó]
- Kissé szemtelen Samsung Galaxy S II reklám az Egyesült Államokból
- Húsz méteres Windows Phone mobil New Yorkban [Videó]
- Félezer reklámfilmzenéből kiválasztották a legjobbakat
- Versenyképes áron tör be a piacra az Amazon-tablet
- Nagyszabású T-Home akció
- A Leo Burnett építi a Bookline-brandet
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től