Egy parányi "elit" közösség írja a twitteres csevegések felét

Egy parányi, csupán húszezer felhasználóból álló "elit" közösség írja a twitteres csevegések csaknem 50 százalékát - derül ki abból a kutatásból, amely 10 hónap több mint 260 millió csiripelését vizsgálta.

A Yahoo! hírportál kutatóinak lesújtó eredményét idézi az MTI, miszerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék viszont a celebek világából kerül ki.

 A kutatásból az is látható, hogy a sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik munkatársaikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.

 Jó hír viszont, hogy ezek az üzenetek nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.

 A legfeljebb 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága, hogy felületére nemcsak az internetkapcsolattal rendelkező számítógépekről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnyének tulajdonítják, hogy olykor még a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.

 A Twitter indulása után három év két hónap alatt jutott el az első egymilliárd bejegyzéshez, azóta az oldal látogatói átlagosan nyolc nap alatt írnak, illetve továbbítanak egymilliárd üzenetet.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció