Ma 20 éve jegyezték be a világ legnagyobb informatikai kiadójának magyar leányvállalatát
2011. március 12.
Az alapító Futász Dezsőtől a stafétabotot Bíró istván vette át - nagyjából a 100 százalékos tulajdon kialakulásának időszakában -, és azóta is ő kormányozza a világ legnagyobb informatikai kiadójának magyarországi leányvállalatát.
Jelenleg a cég már nem klasszikus kiadóvállalatként tevékenykedik, online és nyomtatott kiadványokat, videókat, rendezvényeket, illetve mobiltermékeket szolgáltat elsődlegesen szakmai célcsoportjának, amit angolul "tech buyer" kategóriának lehetne nevezni
Néhány nevezetesebb dátum az IDG magyarországi jelenlétének 25 évéből:
- 1986 a CWI Kft. átveszi az 1969-ben alapított Számítástechnika havilap kiadását, és előbb kéthetivé majd hetilappá alakítja.
- 1992 elindul a PC World magazin magyar változata
- 1995 megjelenik az abCd, az első nem papíralapú, önálló CD-ROM kiadvány
- 1996 a hazai lappiacon a PC World jelentkezik először rendszeres CD-melléklettel
- 1996 elindul az iNTerNeTTo, az első magyar nyelvű, hazai internetes magazin
- 1996 az IDG szervezi az ország első virtuális világkiállítását, a Millecentenárium alkalmából
- 1997 lezajlik az első hazai online sajtótájékoztató
- 2000 a PC World Magyarországon elsőként ad DVD-mellékletet a magazin mellé
- 2001 a nyomtatott és az online médiumok mellett a portfólióban megjelenik az infokommunikációs szakrendezvények szervezése is
- 2003 a vállalat elindítja az első BioTech oldalt Kelet-Közép-Európában
- 2003 a GameStar játékmagazin indít először saját gyártású tévéműsort a DVD-mellékletén
- 2008 az IDG elindítja az első IT-tematikájú videomegosztó oldalt Magyarországon
- 2009 a GameStar csomagol Magyarországon elsőként dobozos teljes játékot a magazinhoz
- 2010 az IDG elindítja blogszolgáltatását, a blog.web4.hu-t, amelyen a Nintendo.hu hivatalos hazai oldala is fut
- 2011 Magyarországon is elindul a nemzetközileg is elismert Macworld online változata
Az IDG a tervek szerint a jövőben is a bevált módon, azaz a tradíció és a modern irányok ötvözésével kíván alkalmazkodni a piac igényeihez, miközben megtartja a hagyományos brandeket (Computerworld, PC World, GameStar), de azokat már négy egyenrangú irányban fejleszti tovább (nyomtatott lapok, online oldalak, rendezvényszervezés, videoszolgáltatás). A közeljövő tervei közé tartozik a blogszolgáltatás (blog.web4.hu) további fejlesztése is.
Az IDG Magyarország évfordulós rendezvényeire Magyarországra érkezett David Hill, az IDG nemzetközi üzletfejlesztéséért felelős alelnöke is, aki a héten találkozott több hazai IT-vállalat vezetőjével is.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma