A közösségi oldalak mellett még mindig az e-mail a legjelentősebb kommunikációs csatorna

Legutóbb 2010-ben keltették az e-mail halálhírét a comScore adatai alapján, amely kimutatta, hogy hanyatlásnak indult az e-mail küldése az amerikai internet felhasználók körében. A 12-17 éves korosztály az e-mailküldés helyett inkább választotta kapcsolattartásra a közösségi oldalakat. De a Merkle felmérése azt mutatta, hogy a fiatal korosztályt kivéve még ma is az e-mail a barátokkal és családdal történő kapcsolattartás legfontosabb online csatornája, az üzleti levelek aránya pedig nőtt az elmúlt évekhez képest.

A Merkle marketing iroda fogyasztókkal való kapcsolattartásra vonatkozó kutatása azt mutatta, hogy az internet felhasználók 87%-a naponta küld személyes e-maileket, ez a szám alig változott 2007 óta. A külön kereskedelmi postafiókkal rendelkezők 60%-a nézi naponta a leveleit.
A közösségi oldalak nem vonják el a felhasználókat az e-mailszolgáltatástól. Sőt, a közösségi oldalak látogatói között többen vannak olyanok, akik naponta többször is megnézik e-mail postafiókjukat.
A mobil eszközök lehetővé teszik, hogy a felhasználók gyakrabban nézzék meg leveleiket. A mobil eszközökkel rendelkező megkérdezettek több, mint fele használja a telefonját e-mail olvasásra, és mintegy kétharmaduk naponta legalább egyszer megnézi postafiókját.
A barátokkal, családtagokkal váltott személyes levelek aránya az üzleti levelekhez képest valóban csökkent. De az internet használók számára az e-mail még most is a legjelentősebb kommunikációs mód. A 18-29 éves korosztályt kivéve, ahol a közösségi oldalakra tolódott a személyes kapcsolattartás, az e-mail a barátokkal és családdal történő kommunikáció legfontosabb online csatornája.

 


 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció