Áprilistól közvetlen hírszolgáltatóvá válik az MTI
2011. február 28.
Szabó László Zsolt kifejtette: a mostani számítások szerint az MTI jelenlegi híreinek mintegy 70 százaléka válik ingyenessé és naponta mintegy 50 fotó. A fennmaradó mintegy 30 százaléknyi híranyag továbbra is előfizetéssel lesz elérhető, mert például olyan külföldi hírügynökségektől származik, amelyek információit nem lehet ingyenessé tenni.
Az MTI hírszolgáltatása 24 órán át szinte folyamatossá válik, többi között a Magyar Rádióban áprilistól az éjszakai órákban is lesznek hírek.
A hírügynökség által előállított információkat az MTI jelenleg is meglévő honlapján keresztül, regisztráció után érhetik majd el a felhasználók, az ingyenesen elérhető anyagokat ezen keresztül lehet majd szabadon felhasználni.
Szabó László Zsolt elmondta, hogy az új médiatörvény felhatalmazása alapján az MTI működteti a közszolgálati intézmények közös internetes oldalát, a hirado.hu-t. A közszolgálati hírportál várhatóan március 15-től megújul, a látogatottsága a remények szerint 2-3 éven belül a vezető hírportálok szintjére emelkedhet.
Beszélt arról is, hogy az MTI ma is minden megyében meglévő tudósítóinak hálózata megerősödik, bővül a külföldi, köztük a határon túli tudósítók száma. Ahol lehet, multimédiás tudósítói pontok alakulnak ki, ahonnan írásban, képben és hangban érkeznek majd a helyben történő eseményekről szóló beszámolók.
Formálódik az MTI-n belül a Hírcentrum is, amely a közszolgálati médiumoknak állítja elő a szükséges információkat, hírműsorokat. Szeptember 1-től elindulhat a két televízió és a rádió új műsorstruktúrája, megújulnak a híradók és a hírműsorok. A Hírcentrum mindezen túl okostelefonokra, táblagépekre is kínál majd tartalmakat - mondta el Szabó László Zsolt.
Oltyán József, a hirös.index.hu főszerkesztője, a rendezvény főszervezője az MTI-nek elmondta: azért hívták életre ezt a találkozót, mert tapasztalataik szerint a magyar tulajdonú regionális hírportálok egymástól elszigetelten végzik munkájukat. Tavaly húsz tartalomszolgáltatót összehozva már végeztek olyan kampányt, amely lehetőséget adott egymás megismerésére, így jött az ötlet, hogy közös találkozót szervezzenek.
A kétnapos zalakarosi rendezvényen 12 portál képviselői vettek részt. Szándékuk az, hogy a szorosabbá váló kapcsolatok révén továbbítani tudják a helyi értékeket az általuk együttesen biztosított egy-másfél millió olvasónak.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Adverticum AdServert használ a CEMP Sales House
- Fizetőssé teszi internetes tartalmait a jövőben a Neue Zürcher Zeitung