A tinédzserek online vásárlási szokásai

A tinédzserek vásárlási szokásairól beszél Catherine Moellering, a TOBE divathálózat termelési igazgatóhelyettese, a Tobe Report szerkesztője egy az eMarketer oldalán adott interjúban.

Mint elmondta, a tizenévesek számára az online vásárlás elsősorban szórakozás, és leginkább a kortársaikon keresztül lehet hatni rájuk, illetve ha hagyják, hogy ők maguk is beleszóljanak, elmondják a véleményüket a divatról.

A tinédzserek számára nagyon meghatározó a népszerűség. Nyomon követik, hogy kedvenc sztáruk, énekesük hogyan öltözködik, mit csinál. Ezen kívül rendkívül meghatározó számukra a kortárs csoport. Azokon az oldalakon, ahol elolvashatja kortársai véleményét az adott termékekről, és ő maga is beszámolhat élményeiről, szívesebben vásárol. Fontos, hogy élmény legyen számára a vásárlás, hiszen a fiatalok számára az internet elsősorban szórakozás, mint tudatos vásárlást segítő információforrás. Az elkötelezettség erősíthető, ha az oldalon a termékek mellett különböző divattal kapcsolatos tanácsok is olvashatók, például smink tanácsadás, vagy arról, hogyan viselhetünk nyáron csizmát, télen rövidnadrágot.  A tinédzser öltözködésében is próbálja megtalálni saját egyéniségét, ezért amellett, hogy a sztárok és kortársai nagy hatással vannak rá, engedni kell, hogy ő maga is kreálhasson divatot, elmondhassa gondolatait, ötleteit, ezt megoszthassa másokkal, mert mindennél fontosabb számára a visszajelzés.

Azoknak az oldalaknak, akik ezt a korosztályt célozzák meg, fontos tisztában lenniük a fiatalok elsődleges igényével: azt várják az online boltoktól, hogy „elbűvölje” őket – mondta Catherine Moellering. A párbeszédek mellett persze a kuponok és akciók is erősítik a tizenévesek elkötelezettségét az adott cég termékei iránt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció