Hírügynökség és mobilszolgáltató indított internetes keresőt Kínában
2011. február 23.
A www.panguso.com címen található kínai nyelvű keresőoldal Kína vezető hírügynökségének és jelentős tartalomszolgáltatójának, valamint Kína legnagyobb hálózati lefedettségével rendelkező mobilszolgáltatójának együttműködésével jött létre.
Az oldal tervezésénél elsősorban a részletes hír-, kép-, videó- és hanganyagkeresési lehetőségekre koncentráltak a fejlesztők, akik nem hagyták figyelmen kívül a mobiltelefonról netező 303 millió felhasználót sem.
Kínában a legutóbbi adatok szerint összesen 457 millió internethasználót tartanak számon, miközben az ország legnagyobb mobilszolgáltatója csaknem 590 millió előfizetővel rendelkezik.
A Panguso nem titkolt célja, hogy elsősorban a rendkívüli fejlődés előtt álló mobilinternetes társadalomban szerezzen magának vezető pozíciót.
A hagyományos internetes kereséseket a Google kínai megfelelője, a Baidu uralja 75,5 százalékkal. Ebben a szegmensben a Google jelenleg 19,6 százalékkal áll a második helyen.
A mobilinternetes piacon azonban még nem dőlt el a verseny. A Baidu itt még csak 36,1 százalékot tudhat magáénak, a Google pedig 11 százalékkal került a negyedik helyre.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben