Közel másfélmillióan néznek digitális tévét Magyarországon
2011. február 22.
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában decemberben 38 ezerrel nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, s ezzel 2010 végére elérte az 1,423 milliót - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) tavaly december végén 2,666 millió előfizetést tartottak nyilván.
2010 végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 53,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,9 százalékkal szemben.
A digitális előfizetéseken belül 2010 decemberében 537 ezerről 557 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 848 ezerről 867 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a novemberi 20,5 százalékról 20,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése decemberben az előző havi 32,4 százalékról 32,5 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,1 százalékos, decemberben 46,6 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a novemberi 29,4 százalék után december végén 29,0 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,9 százalékon stagnált, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része 24,9 százalékról 25,0 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly decemberben 1,770 millióról 1,800 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,233 millióról 1,243 millióra nőtt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 557 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a novemberi 33,0 százalékról 32,5 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékról 22,9 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,4 százalékról 16,6 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a novemberi 45,6 százalékról 45,2 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékon stagnált, míg a Magyar Telekomé 28,8 százalékról 29,3 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálják a hatóságok az Apple új előfizetési rendszerét
- Kinek hisznek 2011-ben a netezők?
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Yahoo: személyre szabott tartalom
- Arculatváltás mellé egy új online médium: Ispiro.hu
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek
- Letölthető az online sajtótermékek regisztrációjához szükséges formanyomtatvány
- Online televíziós és rádiós hírszolgáltatás Magyarország és Románia között
- A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
- The Daily Mirror