A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
2011. február 22.
A Synergon a közleményben hangsúlyozza: a Synergon Rendszerintegrátor Kft. egyeztetést kezdeményezett a Fővárosi Tűzoltóparancsnoksággal annak érdekében, hogy a szerződést - "a már végleges, átadásra kész állapotra figyelemmel" - teljes mértékben teljesíthesse a cég. Egyben reményét fejezte ki, "hogy a már leszállított, és végső tesztüzem előtt álló rendszer üzembeállásával egyes katasztrófavédelmi és tűzoltósági munkák Budapesten lényegesen
leegyszerűsödnek".
Kisdi Márk Máté, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője az MTI-nek elmondta: azért álltak el a szerződéstől, mert a benne foglaltakat a Synergon - amelyet közbeszerzéssel választottak ki - nem tudta teljesíteni.
Kiemelte ugyanakkor: a jelenleg is működő, 10 éve munkába állított "ERIR 1" rendszer biztonságosan működik, ezen fogadja a beérkező hívásokat, ennek működésében nincs fennakadás.
A szóvivő kifejtette: a beruházás során több probléma - késedelmes, hibás, illetve részteljesítés - is felmerült, valamint olyan súlyos működési hibák, amelyek "veszélyeztették a riasztási rendszer jövőbeli üzembiztos működését". A vállalkozó a hibákat teljes körűen nem tudta kijavítani, így nem tudott megfelelni a kötelezettségeinek - fűzte hozzá. Elmondta azt is, hogy a tűzoltóság az eddig kifizetett összeget visszaigényli.
Kapcsolódó cikkek
- A számokban is tükröződni fog a Synergon átalakításának eredménye
- Synergon veszteséges volt a harmadik negyedévben is
- Drámai lépéseket tervez a Synergon a veszteség visszaszorítására
- Céget vásárol a Synergon csehországi leányvállalata
- Synergon: növekvő árbevétel és veszteség az első negyedévben
- A vezérigazgató és több vezető is távozik a Synergontól
- Elállt a VM egy korábban a Synergonnal kötött szerződéstől
- Hétmilliárdos BKV-Synergon üzlet
- A Synergon Informatika 335 milliós megrendelést nyert el
- A Synergon nyereséggel zárta az első félévet