Nő a kereslet az üzleti analitika iránt - szárnyal a SAS
2011. február 21.
Az üzleti analitikai megoldások iránti kereslet 26%-kal növekedett az elmúlt évben, és ennek köszönhetően az ilyen megoldásokat fejlesztő és szállító SAS 2010-ben 2,43 milliárd dolláros rekordárbevételt realizált, amely 2009-hez képest 5,2%-os emelkedést mutat.
"Üzleti analitikát mostanra már szinte minden iparágban és kormányzati szervnél alkalmaznak világszerte. Eredményeink is alátámasztják, hogy az üzleti analitikában rejlő előrejelző képesség minőségi változást hozhat egy szervezet életébe, hiszen a jövőbe tekintő vállalati döntések gyorsabb és magabiztosabb kiigazításokat tesznek lehetővé.” – fogalmazott Jim Goodnight, a SAS vezérigazgatója, aki szerint az analitikai piac növekedése azzal is magyarázható, hogy a robbanásszerűen megnövekedett adatok elemzésével ma már olyan tudás nyerhető, amely azelőtt elképzelhetetlen volt.
Az amerikai központú nemzetközi vállalatcsoport tavalyi bevételeinek közel negyedét fordította kutatás-fejlesztésre. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a munkavállalóira is: 2010-ben a FORTUNE magazin „100 legjobb munkahely” rangsorának élére választotta, az elmúlt évhez hasonlóan, immár második alkalommal. Mindeközben alkalmazotti létszáma tavaly 2,4%-kal nőtt.
Az elmúlt évben a vállalat két jelentősebb akvizíciót bonyolított le: a Memex felvásárlásával világszerte megerősítette pozícióját a nemzet- és közbiztonsági piacokon, illetve a Vision Systems & Technology Inc. vállalaton keresztül ezentúl az amerikai hírszerző közösség számára is szállít megoldásokat. A SAS 2010-ben stratégiai partnerével, az Accenture-rel is kiszélesítette kapcsolatát és az Accenture SAS Analitikai Csoport (Accenture SAS Analytics Group) létrehozásával egyesítette a különböző iparágakban és üzleti folyamatokban szerzett ismereteket a piacvezető analitikai megoldásokkal illetve képességekkel. A vállalat továbbra is kiemelt partnerkapcsolatként tekint a Terradatával és a HP-val évek óta tartó együttműködésére, amelyek közös innovatív analitikai megoldásokra irányulnak.
A SAS jelentéséből kiolvasható, hogy az iparágspecifikus megoldásokat tekintve kétszámjegyű növekedési ütemet figyeltek meg a legtöbb ágazatban, többek között az oktatásban, az energetikai és közüzemi valamint a pénzügyi szolgáltatások területén, továbbá a kormányzati, az egészségügyi és az élettudományi szektorban. Az ügyfélintelligencia, a csalás megelőzés és felderítés, illetve kockázatkezelő megoldásokból származó árbevételek szintén kimagaslóak voltak, néhány esetben három számjegyű növekedés is kimutatható volt. A földrajzi megoszlást tekintve a vállalat forgalmának 46%-a származott amerikai üzletkötésekből, Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) együttesen 42%-ot, Ázsia és a Csendes-óceán térsége 12%-ot jelentett a cég árbevételeiben. A fejlődő piacokon, úgy, mint a legtöbb ázsiai, latin-amerikai területen, illetve a Közel-Keleten is továbbfokozódott a kereslet a SAS analitikai megoldásai iránt.
Kapcsolódó cikkek
- SAS kampánymenedzsment a Magyar Telekomnál és az Erste Banknál
- Adatvédelmi tanúsítvány a SAS-nak
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- SAS-EHFCN együttműködés
- Banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
- A banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
- Pénzt kínál az iPhone-alkalmazásfejleszőknek a Microsoft
- Válság után - új korszak a pénzintézetek kockázatkezelésében
- Szoftverfejlesztés uniós támogatással
- SAS-sal az AIDS ellen