Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
2011. február 16.
Egy nappal azután, hogy az Apple hivatalosan bejelentette az AppleStore előfizetési rendszer tervét, miszerint az Apple 30%-ot kér a tartalomszolgáltatóktól, ha az előfizető az Apple alkalmazáson keresztül lép be, a Google bejelentette a Google One Pass, online újság és magazin szolgáltató oldalt, amelynél ők beérik 10 százalékkal.
Két dologban is különbözik a Google rendszere az Apple szolgáltatásától: egyrészt a kiadók a One Pass alkalmazáson keresztüli eladások bevételeinek 90%-át tarthatják meg (azaz a Google 30% helyett mindössze 10% részesedést kér), másrészt az előfizetők adatainak kezelése a kiadók kezében marad.
A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt, már egy korábbi, a berlini Humboldt egyetemen tartott beszédében utalt egy online fizető rendszer bevezetésére, de a hivatalos bejelentést csak mostanra időzítette, így a kiadók számára egyértelműen kedvezőbb lehetőség, mint az Apple ajánlata.
Kezdetben a One Pass Nagy Britannia, Amerika, Kanada, Franciaország, Olaszország , Németország és Spanyolország szolgáltatói számára lesz elérhető, de ezt szeretnék kiterjeszteni a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- Max Mosley harcba szállt a Google-val
- Google nyújtotta hátszéllel perel a HTC
- iPhone 4 vs. Ice Cream Sandwich
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- 190 éves a Guardian
- A Google leállította az újságok archívumának digitalizálását
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Vizsgálják a hatóságok az Apple új előfizetési rendszerét
- Az Apple egy keveset enged: a kiadókból érkező előfizetők befizetéseit nem vámolja meg
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek