Yahoo: személyre szabott tartalom

A múlt héten bejelentett Livestand volt a központi témája Carol Bartznak, a Yahoo vezérigazgatónak a Yahoo mai barcelóniai előadásán. Bár nem várta meg a Mobile World Congress-t a szolgáltatás beindításával a Yahoo, mégis ide szánta, hisz a tabletek teremtette új világba illik az a fajta személyre szabott hírszolgáltatás, amit a Livestand megcéloz. 

A Livestand minden típusú tartalmat egybegyűjt és személyre szab a felhasználó számára, illetve optimalizálja mindezt arra az eszközre, amit az illető épp használ. A cikkek, információk vagy akár a hirdetések az olvasó érdeklődési köréhez igazodnak, így a kiadókat mentesíti attól, hogy ugyanabból a tartalomból különféle mutációkat állítsanak elő különféle olvasói ízlésvilághoz igazítva.

A Yahoo, amely PC-n egy zsúfolt képernyőn próbál minél nagyobb választékot kínálni az oldalra betérőknek, a Livestand koncepciójánál abból indult ki, hogy egy okostelefon, de akár egy tablet kijelzője jóval kisebb, jó néhány elemet el kell hagyni a képernyőről, ezért célszerű a válogatást úgy végrehajtani, hogy az olvasó számára ne a lényeges elemek hulljanak ki, és ne a lényegtelen maradjon. (Ilyen típusú fejlesztések zajlanak Magyarországon is, az Adverticum terveiről pl. a tavalyi Internet Hungaryn hangzott el egy előadás "Behavioral editing" címmel.)

A Yahoo előnye az egyes kiadókkal szemben, hogy havi szinten 630 millió olyan látogatót tud felmutatni, akik mobil eszközökön keresik fel a Yahoo-t. Ezt a 630 millió olvasót szeretnék ők összekötni a jelenleg 450, később még több szerződött hírforrásukkal, a mintegy 400 ezer cikkíróval és hirdetők ezreivel. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció