Felvásárlással menekül előre az AOL
2011. február 8.
Az internetszolgáltatók "nagy öregje", az AOL megvásárolja az amerikai internetes újságírás úttörőjét, a Huffington Post hírportált.
Az AOL (egykor America Online) internet szolgáltatóként tett szert hírnévre még a kilencvenes években az Egyesült Államokban, zártkörű, kizárólag az előfizetői számára elérhető szolgáltatásokkal. Az AOL szolgáltatásait kizárólag az AOL szoftvercsomaggal lehetett elérni.
A Huffington Post megvásárlásával - gyakorlatilag a túlélésért küzdve - médiavállalatként kívánja újra pozícionálni magát az AOL az internet megújuló világában.
A Time Warner média impérium nyolc éves együttműködés után 2009 decemberében szervezte ki az AOL-t a konszernből és tette ismét önálló vállalattá. Az "évszázad fúziójának" nevezett 100 milliárdos Time Warner-AOL összefonódásnak (AOL Time Warner, Inc.) a dot-com buborék kipukkadása vetett véget.
Az AOL egykori fő üzletága az internet-szolgáltatás előfizetői száma folyamatosan csökken és zsugorodnak a hirdetési bevételek is. Az AOL árbevétele tavaly 26 százalékkal esett az előző évhez képest. A vezetés költségtakarékossággal és elbocsátásokkal igyekszik mérsékelni ennek hatását.
Az egymillió dolláros alaptőkével 2005-ben alapított Huffington Post mára a leglátogatottabb hírportálok egyikévé nőtte ki magát az Egyesült Államokban. Havonta mintegy 25 millióan keresik fel az oldalt. A Huffington Post megalapítása óta első alkalommal tavaly ért el nyereséget, forgalmát pedig 31 millió dollárról 60 millióra növelte.
Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója szerint a Huffington Post integrálásával az AOL különböző szolgáltatásait az Egyesült Államokban havonta 117 millióan, világszerte pedig 250 millióan kereshetik majd fel.
A 315 milliós vételárral az AOL a hirdetések által finanszírozott, a felhasználók számára ingyenes hírszolgáltatási modell mellett tette le a voksot, illetve ennek az üzleti modellnek a sikerére tette fel a jövőjét.
Alig egy hete Rupert Murdoch médiamágnás ennek pontosan az ellenkezőjét képviselő üzleti modell, a fizetett internetes újság jövőbeni sikere mellett tett hitet a "The Daily" iPad-újság bemutatásával. A lap heti 99 centes előfizetési díjával lényegesen olcsóbb a nyomtatott verziónál.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft megvenné az AOL-t?
- Elbúcsúzik a német piactól az amerikai AOL
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Az AOL ismét megkörnyékezte a Yahoo-t
- Ráfizetés a Google egymilliárd dolláros AOL-befektetése
- Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás